Løse isoleringsplader

Hej Gør-det-selvere

Jeg har brug for lidt råd da jeg har været en klovn. Jeg er ved at renovere min gamle kælder og i den forbindelse vil jeg gerne lave det ene rum om til kontor.
Efter råd har jeg lagt vådrumsplader på mit kældergulv af beton for at isolere lidt mod fugt og kulde - Link. Der skal gulvtæppe ovenpå. Mit problem er at jeg har været en skovl til at få nok fliseklæb på, så nogle af dem lyder hule nogle steder og der er et enkelt sted hvor der er et hjørne der vipper et par millimeter når man træder på det. Jeg ville forfærdelig gerne undgå at pille dem op igen - selvom jeg godt ved at det er det rigtige at gøre. Kan man på nogen redde det?

Kan man bore et par huller i pladen og tyre noget PU skum derned og sætte noget tungt ovenpå. Har også læst om noget Fix-a-floor halløj der skulle kunne reparere det - Link
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke bruge PU skum hverken sprøjtet eller tyret derned.
Du kan bore huller, og bruge det som du har link til, men alle typer montagelim kan gøre det samme. Når du borer f.eks 10 mm hul og sætter spidsen derned for at komme lim på skal du undgå at stå på det fejlbehæftede sted. På den måde kommer der bedst lim ned. Bagefter kan du sætte en lidt tungere ting så det holde på rette plads medens limen hærder

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så er det gjort. Med almindelig fugelim og det gik fint. Men der skal sgu meget fuge til :-) Tak for hjælpen.
Husk at de viste plader ikke kan bære tæppet direkte, der skal en trykfordelende beklædning oven på vådrumspladen, da du ellers med tiden vil træde den i stykker.
Det kan med fordel være fibergips som også klæbes på med fliseklæb, eller klinker. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis