Gammel maling der skaller af

Skal i gang med at male bryggers. Mur og loft består af puds og der er både huller, revner og maling det skaller af (gammel limfarve). Nogle steder sidder det i flager og kan nemt kradses af, men jeg forudser at det bliver et kæmpe arbejde at skulle fjerne det hele. Kan man nøjes med at skrabe det løs af, spartle, grunde og male, eller bliver resultatet dårligt? Jeg har masser af værktøj: skrabere, spartler, slibemaskiner, damprenser mv. men ikke specielt meget tid/tålmodighed. Hvad er nemmeste vej til et acceptabelt - ej perfekt -resultat?
Billeder vedhæftet. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra det sidste billede ligner toplaget ikke limfarve, men det gør underlaget. Mit gæt er, at toplaget er diffusionstæt maling, og det skal ned før du kan gøre dig forhåbning om at en ny gang (diffusionsåben) maling kan holde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det gængse trick er at smøre et tykt lag brun sæbe på det hele. Putte plast eller anden folie over så det ikke tørre ud og lade det sidde et døgn. Så giver det molivitten af og malingen følger nemt med.

Og ja det ligner gammel plastikmaling med de flager. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også