At beklæde OSB med linoleum

Jeg har et spisebordsprojekt i gang, da jeg har en gammel OSB-plade liggende, som allerede er skåret til som rund bordplade. Men da overfladen jo ikke ligefrem egner sig til spiseområde med aftørringer og den slags, vil jeg gerne beklæde den med linoleum, men...

1) Kan den (med en båndsliber eksempelvis) slibes plan nok til en jævn beklædning med linoleum? Har aldrig prøvet at arbejde med materialet før, så ved ikke, hvor blødt det er

2) Kunne det være en idé at montere en træfiberplade ovenpå OSB’en for at jævne den — og ville den i så fald være jævn nok til linoleum, altså træfiberpladen? På forhånd tak :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Linoleum er et forholdsvis stift materiale fra 2 til 4,5 mm tykkelse, så ujævnheder i underlaget spiller ikke den store rolle.

Der findes speciallim, eksempelvis Cascolin Plus, men til mindre arealer kan kontaktlim også anvendes. Vigtigt er dog, at linoleumen stilles til akklimatisering godt et døgn sammen med emnet det skal limes til for at undgå krumning.

Tusind tak for svar! Jeg giver mig i kast med en god slibning og en god lim :-)
Tag endelig foto og opret til projekt med det, til inspirstion, eller opload foto her i tråden 👍

Mvh. Christian M

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis