Sprøgsmål om åbne fuger i ludbehandlet gulv

jeg har i tidernes morgen fået lud- og sæbebehandlet mit gulv men vi fik aldrig kradset fugerne mellem brædderne ud og fyldt dem med fugemasse eller lignende. Det resulterer i at den spartelmasse der er mellem fugerne bliver støvsuget op ind i mellem og laver grimme åbninger mellem brædderne som skidt, snavs og sølvfisk gemmer sig i.

Er der en smart måde at fuge efter på så der ikke kommer fugemasse på oversiden af brædderne men kun mellem dem?

mvh
Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fugerne oprenses eksempelvis med denne:
Saven kan indstilles så du undgår at ramme eventuelle søm. Efter grundig rengøring, fuges med eksempelvis med Dana Gulvfugemasse 553.

Når fugemassen er tør, slibes hele herligheden til plan overflade.

Nej - der findes ingen måde at undgå fugemasse på overfladen. Det er heller ikke noget problem. Det slibes let væk når fugemassen er tør.

P.S. Hæld aldrig spartelmasse i fugerne. Det bliver hård og krakelerer efterhånden som gulvbrædderne giver sig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for hurtigt svar.
når nu gulvet er lud- og sæbebehabdlet skal det så have en større behandling efter jeg har slebet eller er det nok at give det en gang sæbe?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Efter du har slebet fugerne, vil du sandsynligvis også have slebet noget af luden af så træet står ubehandlet. Du bør derfor gentage ludbehandlingen inden ny sæbebehandling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også