Fyldning af smøregrav

Hej 😊
Vi har lige købt et hus, med tilhørende garage med smøregrav.
Vi er ved at banke gulvet op så vi kan få gulvvarme i garagen.
I smøregraven står der en meters penge og det er vi selvfølgelig ved at tømme.
Mit spørgsmål går på hvordan vi bedst fylder graven?
Manden vil banke halvdelen af siderne af, bore huller i bunden, og så fylde bunden med de betonstykker vi har, og så fylde det jord i vi alligevel skal grave væk.

Vil det kunne holde? Eller skal vi ud og købe noget stabilgrus?

Hej 😊 Vi har lige købt et hus, med tilhørende... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan starte her, der henvises også til relevante sider på mst.dk

https://www.bolius.dk/saadan-haandterer-du-byggeaffald-16852

Privat nedgravning er sjovt nok ingen steder nævnt som en standard mulighed og det er dybest set fordi at vi i DK har bestemt at alt affald skal klassificeres og i videst muligt omfang genanvendes.

Minimumskravet er at der til ens kommune sker en anmeldelse. Se iøvrigt tidligere svar her på lds, hvor en bruger kontaktede sin kommune for vejledning, du kan læse det svar han fik nedenfor.

https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/162457/s/maa-man-fylde-et-hul-i-haven-med/pg/2

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Som jeg ser det er der forskel på om betonaffald søges bortskaffes ved at smide det et tilfældigt sted og dækket til ELLER det bliver anvendt i stedet for et andet materiale (her stabilgrus) til opfyldning.
Eller er det bare mig?

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej BOFH.
Har du selv læst hvad der står inde på mst.dk?
Linket til Bolius beskriver ikke ovenstående.
Ja der er bestemt forskel på om du graver det ned, for at komme af med det, eller om det er som erstatning for andet materiel.
Der bliver gravet mange tons beton og tegl ned, til etablering af veje og lignende, hvert år, for at opnå den ønskede styrke. Hvis dette ikke var lovligt, ville du så ikke tro dette var stoppet?

Er der tale om en "smøregrav" eller en "kartoffelkælder"?
En (godkendt) smøregrav skal vel have en olieudskiller, før evt. smeltevand, grundvand mv. går ud i kloakken?
Hvorimod en "kartoffelkælder er der ikke krav om afløb? 

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 27-02-2021 20:11:13

Er der tale om en "smøregrav" eller en "kartoffelkælder"?
En (godkendt) smøregrav skal vel have en olieudskiller, før evt. smeltevand, grundvand mv. går ud i kloakken?
Hvorimod en "kartoffelkælder er der ikke krav om afløb? 

 Det er en smøregrav.. men tror ikke den er godkendt. For der er ikke nogen form for olieudskiller. 😅

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis