Fyldning af smøregrav

Hej 😊
Vi har lige købt et hus, med tilhørende garage med smøregrav.
Vi er ved at banke gulvet op så vi kan få gulvvarme i garagen.
I smøregraven står der en meters penge og det er vi selvfølgelig ved at tømme.
Mit spørgsmål går på hvordan vi bedst fylder graven?
Manden vil banke halvdelen af siderne af, bore huller i bunden, og så fylde bunden med de betonstykker vi har, og så fylde det jord i vi alligevel skal grave væk.

Vil det kunne holde? Eller skal vi ud og købe noget stabilgrus?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fyld op med sand.... bliver der fyldt op med betonstykker og jord ovenpå så vil det falde sammen da jorden ikke udfylder alle de hulrum der opstår mellem betonstykkerne så alm. sander det beste, der selvfølgelig skal en pladevibrtator på, så får i et gulv der ikke synker 
Stabelgrus 0 - 30 er også udmærket. At fylde revisionsgraven op med betonstykker dur ikke. Kør det på genbrug.

fase
Hvis man ligger brokkerne lidt ordentligt i bunden og op gennem lagene og ikke bare kaster dem i en en stor bunke, ville jeg nu bare gøre det. Det fylder det hele.

Bare kald mig BBB 
vi stod i samme situation i julen hos svigerforældrene, der bankede jeg huller i bunden af graven og som du selv skriver bankede siderned ned i graven, deres garage har fint sand under, så det blev skovlet ned i graven og vandet ned.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Misse91 skrev den 26-02-2021 11:55:38
I smøregraven står der en meters penge og det er vi selvfølgelig ved at tømme.
Med så mange penge kommer du til at betale negativ rente i bankerne. Så måske er det bedre at lade dem ligge  ?

 

jenshøj skrev den 26-02-2021 18:06:06

Med så mange penge kommer du til at betale negativ rente i bankerne. Så måske er det bedre at lade dem ligge  ?

 

 Hahahaha hovsa.. der står selvfølgelig en meter vand i 😂😂

Hvis du banker gulvet op i graven, inviterer du hele nabolagets grundvand indenfor. Dug i bunden og op til overkant, stabilgrus stampes og sand hårdt stampet, sidste 12-15 cm beton med rionet.
Beton fra byggeri er affald og skal bortskaffes jvf din kommunes regler.
Hullet kan fyldes med stabilgrus og/eller sand - stampes under opfyldning.

Det der med at nedgrave byggeaffald er ulovligt og der er præcedens for at folk der har gjort det er blevet gjort økonomisk ansvarlige når man har fundet ud af det på bagkant.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH.
Kan du henvises til en bekendtgørelse hvori det er dikteret?
Iht. mst.dk står der at beton og murbrokker, som ikke er forurettet, kan anvendes som erstatning for andre materialer. Det skal selvfølgelig være sorteret, så det er et rent produkt.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis