Forskalning på gammel dørkarm

Hej LDS

Nå men jeg tænkte det var tid til en lille “brainstorm”.

Skal have lavet forskalning på denne væg af 2x2’ere.

Hvad gør jeg med karmen?
Er lidt nervøs for væggens holdbarhed så planen var at bygge videre på karmen og rykke dørhængslerne ud.

Hvad er det bedste at gøre i denne situation?

Mvh Jacob
Hej LDS Nå men jeg tænkte det var tid til en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JacobRosenberg skrev den 26-02-2021 09:58:54

Min plan og ønske er at få en gipsvæg og en dør der kan åbnes. Grunden er jeg gerne vil Skåne det der ligner ler sten med gips. Jeg håbede lidt jeg kunne bore Reglar på karmen og sætte de gamle hængsler på regalerne, altså udvide karmen selv.

 Hm, hvis du på ingen måde ønsker at fjerne den karm der er der nu, så synes jeg du skal gå med en ny karm og dør uden på. Det kan sikkert sagtens lade sig gøre at udvide karmen med reglar, men det er ikke er særlig nem løsning. Du skal lægge beslagene ind i reglerne og lave fals til døren osv.

Det nemmeste ville være at fjerne den gamle karm. Du kan jo forsøge at genbruge den hvis en ny dør er for dyr. Sætte dit nye skelet op uden på murstene og så sætte døren i og lave inddækning rundt om murstene i dørhullet til sidst. 

Hvordan konstrueres sådan en “indækning” ? Er det som en lysning eller er den stabiliserende ?
Ingen økonomiske bekymringer men ønsket om gør-det-selv og genbrug vægter højt. Ville være lidt ked af at skulle sætte ny dør i som det eneste sted i hele huset (udover hoveddøre). Jeg høre lige min omgangskreds om der er en der vil hjælpe mig med at tage karmen ud. Ellers må det blive nyt nyt nyt :)
fedt tak... min kone gjorde mig lige opmærksom på vi måske allerede har en løsning et andet sted i huset...
Hvorfor jeg har troet man ikke kan åbne ved jeg ikke... men virker da okay
Der er selvfølgelig en begrænsning på hvor meget den kan åbne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis