400V forlængerledning komfur

Skal igang med nyt køkken. Derfor vil jeg flytte komfuret ud i udestuen mens vi er køkkenløse.
 Min 400v Forlængerledning kan trækkes fra kælderen - Men der sidder jo et Komfur stik og forlængerledningen er med runde stik. Jeg kan købe en adapter - men kan jeg gå ud fra at adapter og komfurstik passer sammen - at de er wiret ens?

Mvh Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis din forlængerledning ikke er hjemmefusket, så er jord,og nul placeret rigtigt, og det er de også i adapteren,
fasefølgen er ligegyldiig til et komfur, men hvis du vil være helt sikker , så måler du på din adapter inden du tilslutter dit komfur 

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg ville nok købe et rundt ce-stik der passer til forlængerledningen. Stikket på komfurledningen afmonteres, men husk at tage nogle billeder af det mens ledningerne stadig er monteret, og skriv op hvilke farver der er brugt til faser, nul og jord.
Som Rolias skriver, vil det være en god ide at tjekke om noget er byttet om i den gamle stikkontakt.

Søren O
Det stik som Søren O skriver om er langt billigere end adaptor. Og jeg tror faktisk ikke det kan købes. Det skal jo være CEE han og det gamle system hun. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar - køber et rundt stik og monterer komfuret på det - 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis