Vinduer hænger

Hej, jeg har et par sidehængte vinduer, der hænger i haspesiden. Det er ikke i hængslerne, men de er skredet i samlingerne. Hvordan får jeg dem til at holde vinkel, når jeg har rettet dem op? Skal jeg tage bunden af og lime tappene? Eller anden løsning?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I gamle dage satte vi jo sådan nogle vinkelbeslag på vinduerne. Du kan selv google dem. De kaldes også hjørnebåmd.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Eller tag glaslisterne af og “klods ruden op”,  så det bliver ruden der bærer vinduesrammen.

Søren O
Ok tusind tak, begge. Ja hjørnebånd tænkte jeg på, men det f..... mange, der skal til. Kigger på glaslister først.
Hvis det er muligt er det da også den bedste løsning at efterlime tapperne. Kan du ikke skilledem ad kan man tit få noget lim ind, med lim i en sprøjte og kanyle  evt bore et tyndt hul. Der efter tage glaslisterne af som søren o skriver og klodse glasset op så det støtter forneden i hængselsiden og for oven i haspesiden kun de to hjørner.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg prøver lim på et af vinduerne. Det er et sommerhus jeg har overtaget, hvor det sidst har været vedligeholdt fir 25 siden - byggeåret. Det enkelte fag er ikke ret bredt 40-45 men de hænger lidt og geniet harbygget huset, så en række ikke kan tages pga spær, så hængsler må af. Træet er frisk nok, så de får en overhaling. Selv anverferne er løse og knækkede. Nå på med vanten. Tak for input!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis