Opvaskemaskine overforbrug af salt kentdi 3 24-02-2021 23:21 Jeg har en progress opvaskemaskine, den bruger alt det salt jeg putter i salt beholderen i en vask, nogle der ved hvad der kan være galt, der er ikke revne i låget, og låget er skruet på. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30531 7480 25-02-2021 20:05 Velkommen på lds.Jeg har ikke præcis en løsning på selve problemet. Men du kan tjekke vandets hårdhed. Er det blødt vand så kan du undvære salt til blødgøring. På dit vandværks hjemmeside kan du sikkert se noget om hårdhed. Ellers findes der opvaske tabs hvor det hele er indbygget i. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
kentdi Trådstarter 3 25-02-2021 20:28 Hej Erik salt beholderen har virket før, men har skiftet varmelegeme og har haft maskinen nede på siden og ligge, ved ikke om det kan betyde noget, men som du siger så behøver jeg faktisk ikke tilsætte salt, for den vasker godt nok uden.kan ikke skilles ad, det er bare sådan en flad plastik beholder der sidder på siden, der går ned i salt beholderen.jeg vasker bare uden, men tak for svaret.kent
Vilster 2 5700 25-02-2021 20:41 Jeg havde samme problem, det viste sig at låget ikke var helt tæt. Gik ned i det lokale byggemarked og købte en lille gummi pakning der passede og satte den på. Måske det er det du oplever :) ?Er 80% sikker på, at det skyldes en utæthed ved låget. "Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds." - Albert Einstein
kentdi Trådstarter 3 26-02-2021 09:42 Hej VilsterNu har jeg jo ikke prøvet en ny pakning, og nå du nu siger 80% så vil jeg da prøve det, selv om den vasker fint uden, så er det jo meget rart det virker, og en pakning er jo ikke den store udskrivning tak for tippet.hilsen kent