Varmepumpe fra nabo

Hej
Min nabo har fået en stor flot pool, og dertil en kæmpe varmepumpe til at varme den op med, den larmer helt vildt meget og leder efter ideer hvad jeg har af muligheder her... den ligger helt op af skel og jeg vil bare gerne støjdæbet, kan jeg gøre noget selv? Uden det koster en million😰
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan stort set ikke dæmpe støjen på din matrikkel. Det er hele maskine der skal støjdæmpes.
Der kan sættes støjdæmpende vinduer i m.m. som man gør imod vejstøj. Men det er dyrt og det dæmper jo kun støjen indvendig. 
Der er klare regler for støj i skel, så jeg ville da henvende mig til dem, og hjælper det ikke så gå vejen ad kommunens tekniske forvaltning. Så kommer der en støjmåling og der må blive stillet krav om dæmpning og efterfølgende kontrol. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
MichelleB skrev den 24-02-2021 21:39:32

Jeg kan ikke sove uden hørertelefoner med støjdæmber i, så tænker det er mit problem 😰😅 ved ikke hvad jeg får ud af at sagsøge ham andet end en stor regning som jeg kunne have løst problemet med i stedet😁

Det er stadigvæk ikke dit problem. Det er naboens. Hans elendige installation er ikke noget man skal finde sig i. Kommunen først og se hvad der sker.


Okay det var det var bange for, jeg har snakket med ham før men må prøve igen, for at gå igennem kommunen er det sidste jeg vil😊
Tak for svar😊
Inden du snakker med naboen kan du jo finde de præcise støjregler der gælder. I de fleste kommuner er der en grænse på 35 decibel i skel om natten og 45 om dagen. Din kommune kan have andre regler så tjek med dem. Afhængigt af hvor dit hus står og hvor følsom du er kan du dog sagtens være irriteret selvom han holder sig under de 35. I så fald kan man ikke gøre andet end at snakke med ham.

Hvis han er over de 35 og ikke vil gøre noget kan du bede kommunen om hjælp. De vil så stille det som krav at hans varmepumpe overholder reglerne. 


Ask
Ja det skulle vist være de samme tak her, det er ikke så meget når den kører stille og roligt, men det er når den brummer at det går galt for mig, den lyd rammer mig hårdt, hvis jeg er falder i søvn uden hører telefoner, så vågner jeg og har ondt i hovedet😰 jeg må prøve at snakke med ham igen😊
Der er vist nogle særlige regler hvis der er tale om høje pivetoner eller brummen. Så tæller det vist som 5db mere end selve lyden når man skal se om reglerne er overholdt

Ask
Okay, det må jeg prøve at undersøge 😊 hvis bare jeg kunne lukke døren også ikke kunne hører lyden, ville det være til at holde ud, men er ikke tilfældet..😭 kan man ringe til kommunen og få det oplyst mon😊
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis