Svigermors badeværelse...

Hej smile

Tja, så skulle svigermor have nyt badeværelse..

Brusevæg og mosaik skulle sættes op..

Problemet var at det nederste af væggen var rådden, så det skulle først skæres væk og spartles op.

Jeg fandt en brusevæg fra Ifö, og ringede lidt rundt efter priser.
Nogle havde dem på lager, men var for dyre, andre havde gode priser men kunne ikke levere.
Jeg skulle også bruge nogle udvidelsesstykker, men dem var der ingen der havde på lager. De ville ikke bestille direkte hos producenten, og få det sendt direkte til mig. (af en eller anden underlig grund)

Nå men jeg ringede til www.evvs.dk og de havde den på lager, men manglede udvidelsesstykkerne. De ville godt bede producenten om at sende direkte til mig - og så fik jeg oven i købet 30% rabat på det hele. (udgående vare, og deres priser ligger ellers under de andres)
Leveringen kom som aftalt til tiden (ellers sjældent). Dog manglede der et bundstykke, som var faldet ud ved transporten, men da jeg ringede var der ingen problemer - de sendte en ny omgående (og direkte fra producenten).
Så jeg kan brandvarmt anbefale www.evvs.dk.

Jeg kørte i Silvan og købte fliser/stifter, grunder, mørtel, klæber, fuge og alt muligt andet.

Ud og grunde, og dagen efter gik jeg igang med at sætte mosaikken op. Hold op det er nemt! Man behøver hverken flisesnor/kryds, eller noget andet. På med klæberen i et lille område først, og teste hvordan det er at sætte op. Når man lige har fundet ud af hvordan og hvor meget klæber der skal på, så er det bare at putte klæber på hele væggen.
Nå men da jeg kom til anden pakke fliser, fandt jeg udaf at de første pakke var en nuance lysere - PIS.. Silvan mig i r*ven.. Nå men det er til at leve med. (bortset fra det, fik vi også en super service i Silvan i Helsingør)
Mosaikken skal presses HELT ind til væggen. Små ujævnheder ses overhovedet ikke.
8 kvm mosaik sat op på 1½ time..
Mosaikken kan klippes over med en bidtang, men vi var så heldige at det hele passede - også ved blandingsbatteriet, hvor vi blot fjernede en flise ved hvert rør.
Dagen efter ud og fuge mellem fliserne - det er besværligt og det sviner.
Husk at presse fugemassen godt ind mellem fliserne.

Pris:
Brusevæg - 130 cm, med to skydedøre.
Fliser, fuge, mørtel, spartel osv.
Div. værktøj
I alt ca. 5.000,-

Jeg lægger nogle fotos op, når jeg har silikone-fuget i hjørnerne..

Mvh ThomasB
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også