afmontering af gasfyr

Vi flyttede i et nyt hus for snart halvandet år siden. Der har tidligere været varmet op med gas, men den tidligere ejer lukkede for gassen kort før vi flyttede ind og vi varmer nu med træpiller. Det gamle gasfyr står dog stadig og fylder i entreen. Det er en Saunier Duval Thelia 623. Gasen er lukket og strømmen er slukket, men er det noget man selv kan pille ned, og i så fald hvad skal man være opmærksom på, eller skal jeg ringe til en professionel?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke også vandrør og centralvarmerør, der skal proppes af? Få en professionel til at gøre det.

fase
Hvis vand og gas er koblet fra, kan man sagtens selv pille det ned. Bare vær klar over de godt kan veje en del

 

Jeg har, med vilje, ikke åbnet den op endnu fordi jeg ikke ved noget om gasfyr, men jeg ved at husets tidligere ejer skiftede til pillefyr for flere år siden, så jeg går ud fra at alt vandtilførsels er koblet fra, ligesom det er med gassen.
Jeppe.Keller skrev den 24-03-2021 16:49:43

Jeg har, med vilje, ikke åbnet den op endnu fordi jeg ikke ved noget om gasfyr, men jeg ved at husets tidligere ejer skiftede til pillefyr for flere år siden, så jeg går ud fra at alt vandtilførsels er koblet fra, ligesom det er med gassen.

Er måleren pillet ned?


 

Annonce
bibihest skrev den 25-03-2021 12:47:26

Er måleren pillet ned?

 Ja. Den tidligere ejer ordnede det, så den blev pillet ned kort efter vi flyttede ind.

Hvis gasmåleren er taget ned, er tilslutningen formentlig også lukket. Så pil gasfyret ned, og prop vandrørene af.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis