Pudsning af væg

Hejsa.
Har købt et hus med et lille værksted på 10m2
Der er gamle murstensvægge som jeg gerne vil have gjort noget ved.
Der er ikke krav om at det bliver 110% perfekt. Så tænker at jeg vil give mig ibladt end at se om jeg selv kan må et tilfredsstillende resultat med at pudse det.

Er her nogen anbefalinger til hvad jeg bør bruge at pudse det med og hvad skal jeg have indkøbt ?

( Hus fra 1976 med røde mursten og fuger der ligger ca 5mm inde )

Tænker bare det skal være så glat som muligt og så males gråt efterfølgende 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det kun inde i værkstedet ?
Så vil jeg nok ikke anbefale dig at pudse det op. Det er ikke nødvendigt. I stedet ville jeg lave en filsning eller som nogen kalder det vandskuring. Så bliver det kun 100 % perfekt (og ikke 110   )
Du køber vandskurings / Filsnings mørtel. Det er i tør form og skal kun tilsættes vand.
Så skal du bruge lidt murerværktøj. Et par spande, et pudsebræt, en 18 cm spandeske og et filsebræt. Eventuelt en piskeris til boremaskine
Spande er til blanding med piskeris ( kan også blandes med spandeske i mindre mængder og så en til vand.
Pudsebræt til at trække blandingen op på væggen. Du bruger spandeske til at fylde mørtelen op på pudsebræt. Så holdes denne skråt ind imod muren trækkes op ad muren imens man sørger for at materialet løber ned imod muren og sætter sig på denne. Er fuger ikke udfyldt så køres en gang mere. Det gør du på alle vægge. Når der er gået ca. 1 time går tilbage til start og kører rundt på væggen i cirkel bevægelser med filsebræt. Denne skal være dyppet i vand og derefter skrabes vandet af på kanten af spanden så svampen ikke er smaddervåd.  Nu kan du fortsætte med cirkelbevægelser, lidt vand på o.s.v. Mindre vand giver knap så synlige fuger og sten overflader medens mere vand fremhæver sten overfladen. Gulvet skæl være ren inden du starter for det sviner noget. Afdækkes hvis det er træ eller andet som ikke kan vaskes. Er det vaskbar så skal gulvet og naturligvis alt værktøjet rengøres grundig inden fyraften.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fedt... Tusinde tak... Lyder som om det bare er det jeg gør.

Og ja... Udelukkende inde på værkstedet... Og lige nu er gulvet bare støbt beton indtil jeg får lagt noget ovenpå... Nogen anbefaling til hvilken mørtel jeg skal købe ? 
Som jeg skrev: Du køber vandskurings / Filsnings mørtel. Link til eksempel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også