Renovering af vægge

Min mand og jeg - som ikke har ikke nogen håndværksmæssig erfaring - skal til at renovere vores “nye” hus fra 50’erne. I en del af huset er der glasvæv (nubret overflade) med højglans maling ovenpå. Vi ønsker glatte vægge. Vi har googlet os lidt frem til, hvordan vi skal løse problemet, men er fortsat lidt i tvivl. Umiddelbart tænker vi, at vi vil slibe væggen let, afvaske, rullespartle i to omgange med slibning imellem og slibning til sidst, male med forankringsgrunder, påsætte filt, male med grunder og derefter med den ønskede farve. Er det den korrekte måde at gribe det an på? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde kunne fungere hvis vævet sidder fast, men nubret væv kræver nok ekstra spartling. I stedet for grunder kan du bruge resten af vævklæberen. Det virker som vævfylder og grunder i samme hug.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er den korrekte fremgangsmåde, hvis vævet, som Rantzau nævner, sidder ordentligt fast på væggen.
Men et af de bedste råd, jeg kan give jer i den sammenhæng, er, køb en girafsliber og en støvsuger. At skulle håndslibe et helt hus kan slå enhver vilje ned. Det er svært, det er hårdt, du risikerer at lave mærker, der kan ses efterfølgende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også