Vand på mit gulv - kommer om natten

Håber der nogen som kan hjælpe mig lidt på vej, da jeg pt. har opgivet at finde frem til fejlen selv.

Jeg bor i ejerlejlighed, stue plan.

Jeg har igennem den sidste måned oplevet, at der hver morgen ligger omkring 0,5 dL vand på gulvet under mit underskab, ude på badeværelset.
Der er ingen utætheder i løbet af dagen.
Jeg har haft sat papir på diverse samlinger af rør mv. for at se, hvor vandet kom fra over natten - intet hjalp, papiret var knastørt men der var stadig vand på gulvet.
Hertil har der også været vand i den nederste af mine skuffer i underskabet - så vandet kommer oppe fra et sted. 

Det kommer heller ikke nede fra da jeg hverken har gulvvarme eller overløb i gulvafløbet.

Der har været VVSer ude, som ikke har kunne finde fejlen. Han har dog skiftet mit afløbsrør, da han mente at utætheden var dér. Men det har heller ikke hjulpet.

Det jeg har forsøgt nu er at lukke for hhv. både varmt og koldt vand om natten, kun det varme eller kun det kolde - og  her er det lykkes mig at stå op til et tørt badeværelsesgulv.

Jeg har også konstateret at vandet kommer i et tidsrum på mellem 04:00 - 07:00.

Er der nogen der kan komme med et bud på hvad pokker der kan være galt? Jeg er snart ved at blive vanvittig.
Jeg har et sidste bud på at det givet vis kan være en fejl i min vandhane, inde i den hvor varmt og koldtvands ledningen samles.
Men forstår stadig ikke hvorfor der kun kommer vand om natten og så i den lille mængde. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du lægger nogle billeder ind af området? 

Elektronikteknikeren
Det er sådan ca her i det her område vandet lægger sig
Er der hul omkring hvor afløbet går ned i gulvet? Der skal der være fuget omkring.
Hanen til toilettet, er det kalk der sidder på den? Den ser misfarvet ud. 

Elektronikteknikeren
Ja der er fuge omkring afløbet og det er mørtel/maling som er på hanen ved toilettet (som heller ikke er utæt). Og vandet ligger ikke i nærheden af gulvafløbet om morgenen men ca. en centimeter derfra og så ellers i det røde område.  
Vandtrykket er meget størrer om natten end om dagen , du har en lille utæthed som det høje nattevandtryk får presset noget vand ud om natten

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Annonce
Okay jeg vidste ikke at trykket kunne ændre sig om natten.

Ved du hvordan jeg afsøger præcist hvor utætheden er? Som sagt så mistænker jeg efterhånden det indvendige af min vandhane - ved ikke om der sidder en form for pakning/lukke mekanisme hvor varmt og koldt vand mødes inden i vandhanen? 
Hat du tjekket om haneslangerne er skruet helt tæt i vandhane og på rør?
Det kan også være en utæt press fitting på dine rør. Det har jeg tidligere set.

Elektronikteknikeren
På rør ja - jeg ved ikke hvordan man skal tjekke det inden i vandhanen?
Press fitting, er det samlingerne på rørerne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også