AEG Lavatherm Kondenstørretumbler svær start

Hej, vi har en kondenstørretumbler AEG Lavatherm, måske 10 år gammel. Den har kørt fint, men her på det sidste starter den op,,kører et par minutter og stopper med et par bip og en gul blinkene lampe. Den kan startes umiddelbart, men laver det samme nummer igen efter et par minutter.
Efter 3-8 genstart kører den færdigt og leverer et tørt resultat.
Den stopper altid et par sekunder efter at tromlen ændrer omdrejningsretning.
Det er ligegyldigt hvilket tørreprogram den kører, eller bare tidsstyret.
Alle filtre, kanaler mm er rensede, Tromlen er aftørret med eddikevand, slæberingen der kører på tromlen er renset (kontakt rens) og temperaturføleren er skiftet.
Hvis den har tørret færdig og ventilerer kan vi start en ny ladning fugtig tøj op uden problemer
Hvad er næste step i fejlsøgningen?

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en kasserede jeg for ca ½-1 år siden, gjorde præcis det samme. Den var 4 år gammel ca. kørt ret meget. Den gav en fejlmeddelelse, som betød noget i retning af "der er noget galt", ikke særlig informativt. Da jeg tog skjoldet af den viste det sig, at der var nok fnug i den til at fylde en mellemstor dyne. Jeg smed den på losseren og lovede mig selv aldrig mere at købe AEG (electrolux m.m.).
Ikke at det er specielt brugbar info, men det er simpelthen bare for belastende med en mandagstørretumbler...

edit: mener jeg så en youtuber sige, at det var en fejl på printkortet, det fik mig til at give op:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis