Hvor kommer hvepsene fra på denne årstid.

I løbet af den sidste uge har jeg smidt 7 store hvepsedronninger ud herinde fra huset. Det har jeg aldrig oplevet før. er der nogen som kan gi et bud på hvordan de kommer ind? Almindelig vis ville jeg ikke forvente dem før til april. Og jeg har i de 30 år vi har boet her aldrig haft problemer med dem inden døre.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I brændet? (Hvis du har brændeovn)
Tak for svar.  Det har vi. Kan der virkelig være så mange i den smule brænde. Vi tog jo godt noget ind der da det var rigtig koldt. Så kan de måske ligge og vente. For de fleste er fundet nu hvor det er blevet varmere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så fandt jeg lige de 8. den havde druknet sig i en flaske med madolie.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Og husk at for hver dronning du får fat i, så har du potentielt et hvepsebo mindre. Og du skal ikke være ked af det på hvepsenes vegne. Der er nok til at føre populationen videre.
Jeg så i-øvrigt lige den første honning bi her i går. Den havde forvildet sig ind af et åbent vindue. Jeg hjalp den naturligvis ud så den kunne flyve hjem. Så må den bidrage til at vi kan købe honning hos naboen her til sommer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Frank Chr. Jeg er helt enig. Jeg har osse bare sat dem ud i haven, Det er så ikke sikkert at de overlever, men at beholde dem inden for er lige over grænsen. Om foråret holder jeg bare øje med hvisse steder hvor de gerne vil være, men hvor det er besværligt for mig. Drivhus,tørreskur og cykelskur, ellers prøver vi at samleve med dem.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja alle dur har deres berettigelse, Rotter, husmår, mus, fluer, myrer mm. bekæmper vi dog i huset.
Og er der et hvepsebo i børne børnenes legehus så må den også lade livet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tja.. myg kunne vel i princippet godt undværes - den gør vist mere skade end gavn.   
Jeg tror de er en ret stor del af føden til fugle. Det gælder bl.a. svaler. Ja og vel også fisk og padder med myggelarver. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fandt lige denne artikel (jeg går ind for at udrydde myggen) https://nyheder.tv2.dk/udland/2016-02-04-vi-kunne-sagtens-undvaere-myggen-men-derfor-boer-vi-nok-ikke-udrydde-den-alligevel 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis