Lak kanter på køkkenlåger!

Jeg har købt mig en andelslejlighed med et ældre slidt, men solidt køkken. Jeg er dog i tvivl hvordan jeg shiner det bedst op. 

Bordpladen er lakeret, men det er slidt væk flere steder, min plan er at slibe det helt ned og give den olie. Her opstår mit dilemma, for jeg vil gerne bruge en lysere olie end den gamle lak, MEN alle lågerne har en mørk lak kant i den gamle farve. 

Hvad kan jeg gøre ved lågerne? De muligheder jeg har overvejet:

  1. Male lågerne, men jeg er bange for at det ikke holder i længden, for det hvide på dem er en form for laminat.

  2. Smøre noget lak opløseligt på kanten af lågerne og så give dem sammen olie som pladen. Men jeg er usikker på om det også løsner laminaten ? Og måske kan jeg alligevel ikke ramme samme farve? 

Hvad tænker I? Har I andre ideer, eller skal jeg bare leve med umoderne låger og give bordpladen den samme farve igen? 

Håber I kan hjælpe 🙌🏻
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er virkeligt svært at gøre bordet lysere og oliere det som alternativ til lakering. 

Du skal være helt sikker på at alt lak er væk, for at olien tager fat ensartet - og det bliver under alle omstændigheder mørkere af olien.

Jeg ville give det noget vandbaseret bejdse og så lakere det igen.  For kanterne, ville jeg evt, give det en let slibning og lakere igen.


Mvh Troels
Teak og mahogni bliver kun lysere af at være ubehandlet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også