Større vindue

waddle
waddle
7 8382
Hej alle,

VI skal have udskiftet dette vindue. Vi ville egentlig gerne have mere lys ind i kælderen, kan vi bede den murer (vi alligevel skal have på "besøg") at gøre vinduet større (fjerne sten under vindue)? Der er ca 50 cm til fliserne, hvor langt ned kan han gå? Og skal der søges byggetilladelse?

På forhånd tak:)

Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det ikke skal passe sammen med noget andet, ville jeg nok købe et vindue i samme str med smal ramme uden sprosser og oplukkelig i den ene side. Det vil gi en masse lys.
jeg tror ikke du får mere lys ind, ved at fjerne sten under. Du skal nok opad istedet. Tænk på, at solens stråler skal nå længere ind i lokalet.
knudr
knudr
471 8585
Det er en rigtig god ide, mere lys og luft. Der skal nok være ca 15 cm sokkel tilbage, du skal bare sikre dig at der ikke kan stå vand udenfor og trænge ind gennem vinduet. 

Venlig hilsen
Knud
djaydjay
djaydjay
875 7200
Det kræver ikke byggetilladelse.
Frisk har givetvis ret  at det ville give mere at udvide opad, men dette ville også kræve at overliggeren over vinduet skal flyttes opad, - og det er en helt anden og mere kompliceret opgave end at udvide vinduet nedad.
Plus det ikke helt uvæsentlige, at vinduet sikkert allerede sidder helt oppe ved loftet i kælderen, så det slet ikke er muligt at gå opad.

Hvor tæt på flisebelægningen du vil gå, er vist udelukkende en smagssag, - jeg mener ikke, der findes regler for dette. Mange kældervinduer er jo nede i lyskasser, altså en udgravning foran vinduet, - så du har vist frit slag med hensyn til højden,

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. Større vindue
    Lav-Hus (2 svar)
  2. Hastehjælp til montering af vindue.
    Lav-Hus (18 svar)
  3. Tegning til vindues-konstruktion
    Lav-Hus (4 svar)
  4. Nye store vinduer
    Lav-Hus (10 svar)
  5. Mere FrontPage ... funktioner
    Lav-Computer (1 svar)
  6. Mahogni vinduer til et helt hus - billigst/vedvarende!
    Lav-Hus (1 svar)
  7. Montere et større vindue Hvordan??
    Lav-Hus (10 svar)
  8. Bør vi have solglas mod syd?
    Lav-Hus (4 svar)
  9. Sætte vindue i
    Lav-Hus (1 svar)
  10. Fugenbånd og fugemasse
    Lav-Hus (1 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her