Er PL dåse monteret ulovligt

Hej med jer
Er der mon nogen herinde der kan svare på om denne PL-dåse er monteret lovligt?
Jeg kan læse mig til flere steder at de skal føres ned til underkant af loft?
Vi har lige overtaget hus, men der er ingen anmærkninger til at PL-dåserne ikke er ført ned til underkant af loftet i Elrapporten. Samtlige PL dåser er placeret på overside af træloft.
På forhånd tak :-)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I nyere installationer skal den være ført ned til underkant eller der skal være forlængerring. Men i ældre installationer var det ikke et krav. Jeg har ikke på stående fod en dato for ændringen.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så hvis installationen er fra da huset blev opført, men loftet er skiftet i nyere tid, er det ikke er krav? 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det nederste loft er ikke af nyere tid, efter min tidsregning. Men ellers har du ret. Når man sætter nyt loft op, så skal der monteres forlænger stykke på pl. dåse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tidligere ejer har ikke boet i huset så længe, så loftet er sat op indenfor de sidste 4-5år.
Men er det en ulovlig installation når der ikke er monteret forlænger stykke på?
Hvis det er skiftet inden for 4 - 5 år så er det ikke lovlig. Men er du sikker på at det er den sidste ejer som har skiftet loftet.  Det jeg hæfter mig ved er de mange / tykke lag maling. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi har i hvert fald fået loftsbrædderne, der har været i overskud med da vi overtog huset, og da de tidligere ejer har renoveret huset, vil jeg synes det var mærkelig hvis loftet ikke også havde fået en tur :-)
Men kan man finde et sted til henvisning at PL-dåse skal føres ned til underkant af loft, til ejerskifteforsikring?
OK det er det du har til hensigt. Vi må se om der er andre der er gode til at finde paragraffer.
Men ejerskifte forsikring dækker kun skjulte ting der har lavet skade på huset eller som umiddelbart vil kunne lave skade på huset. og som ikke er nævnt i el- og tilstandsrapport
Der er i 1000 vis af pl dåser der sidder på den måde uden at der sker noget, så jeg vil ikke mene at du har en chance der. Desuden er der selvrisiko, og de forlængere koster ikke meget, men tager naturligvis lidt tid at montere hvis det er hele huset rundt.
Her link til et eksempel på en til 14 kr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan lovliggøres med en plastik forlængerring til omkring 20 kr, så det kan næppe betale sig at få det over ejerskifteforsikringen.

Der var du alligevel hurtigere Erik, og endda billigere   

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg takker for hurtig respons, og vi genovervejer ejerskifteforsikringen, hvis det kan løses med en forlænger til 14kr :-D
Ja men det er et eksempel, der kommer nok noget porto på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også