Valg af multimeter

Søger en multimeter til privat hobby brug. Roder lidt i 12 volt DC og 220 volt plus kraft på arbejdet. Hvilket vil være de steder jeg primært vil bruge den.
Jeg elsker dog kvalitet og en fluke ville selvfølgelig være et fedt valg. Men bliver også nødt til og forholde mig behovet, som ikke er så stort. Har læst om Brymen BM235 skulle være et fornuftigt valg (kan bare ikke finde den i dansk webshop hvilket er et must)
Udover den har jeg kigget på
Elma BM257s
Elma BM807s
Elma BM821S
Og Elma BM251S
Hvilken vil i anbefale. Sikkerhed, nøjagtighed og brugervenlighed prioriteres højt. Jeg tror dog aldrig jeg får brug for muligheden for tilslutning af pc eller app. I må også gerne komme med andre forslag hvis i har nogen. 😀
43 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du prioriterer Sikkerhed, nøjagtighed og brugervenlighed højt. kunne du vælge en Brymen 836 . Den har automatisk områdevalg, på det du sikkert måler hyppigst på, nemlig Voltområdet. Sikkerhedsklassen er IV, så det er også udmærket. Målenøjagtigheden er også OK.

fase
Lyder også rigtig fint. Men har som sagt også kigget på den brymen BM235 som jeg faktisk kunne se i snakkede om i en tidligere debat fra 2017 hvor jeg kunne se du blandt andet roste den en del. Men det er et kæmpe minus at det ikke er en dansk webshop. Men tager jeg fuldstændig fejl hvis jeg siger, at den ligner elma BM 821S utroligt meget?

Kolding75 skrev den 22-02-2021 19:44:02

Du kan få et udemærket DMM ved harald nyborg for 170,- Hvis du ikke skal bruge det professionelt, så er der ikke grund til at købe et eller andet vildt.

 Synes du at 149 kr. er vildt? Det viste multimeter med aut. områdevalg er betydelig simplere end det fra HN. Der er en hel del multimetre, der er omkommet ved forkert områdevalg.


fase
BTA Handyman skrev den 22-02-2021 19:48:56

Lyder også rigtig fint. Men har som sagt også kigget på den brymen BM235 som jeg faktisk kunne se i snakkede om i en tidligere debat fra 2017 hvor jeg kunne se du blandt andet roste den en del. Men det er et kæmpe minus at det ikke er en dansk webshop. Men tager jeg fuldstændig fejl hvis jeg siger, at den ligner elma BM 821S utroligt meget?

 Lidt fejl tager du sådan ca. 800 kr. prøv at se på Elma BM805s. BM 805s


fase
Annonce
Kolding75 skrev den 22-02-2021 19:44:02

Du kan få et udemærket DMM ved harald nyborg for 170,- Hvis du ikke skal bruge det professionelt, så er der ikke grund til at købe et eller andet vildt.

 Jeg er ikke fan af noget der potentielt skal have 400 volt igennem sig, er købt i for dårlig kvalitet. Er jo trods alt mig der holder det strømmen løber igennem. Jeg har rigtig meget respekt for strøm. Og jeg har nogle elektrikere i vennekredsen der vil grine af mig resten af mine dage hvis jeg køber et dårligt multimeter. Så vil gerne gå den gode mellemvej. Dvs noget ordentligt der viser nøjagtigt sørger for jeg ikke får stød under brugen, som er pålideligt men stadig ikke på fluke niveau i pris. Altså Max 1500,- 

S. Fabrin skrev den 22-02-2021 19:59:59

 Lidt fejl tager du sådan ca. 800 kr. prøv at se på Elma BM805s. BM 805s

 Nu har jeg jo heller ikke snakket om BM805s men BM 821s den mener jeg ligner Brymeren ret meget.

https://www.sbribe.dk/vaerktoj/malevaerktoj-og-udstyr/elektriske-maleinstrumenter-og-apparater/multimeter-elma-bm821s?gclid=EAIaIQobChMIhsiu_5f-7gIVEqmyCh3SyAVlEAQYASABEgI7JvD_BwE
Prøv at se på BM 805s, som er billigere end det du foreslår. Det er et fint instrument.

fase
S. Fabrin skrev den 22-02-2021 20:20:14

Prøv at se på BM 805s, som er billigere end det du foreslår. Det er et fint instrument.

 Sorry misforstod jeg dig. 😀

Men ja den ser også rigtig fin ud. Især prisen. Hvad betyder sand RMS? Kan se nogle af dem har det.
RMS betyder oversat kvadratisk middelværdi. Det er en målemetoder, der bruges til at måle på spændinger, der ikke er helt sinusformede. Spændinger, der ikke er sinusformede, kan forekomme ved elektroniske reguleringer.

fase
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også