Rive væg ned i kælder

Vi vil rive en væg ned i kælder. Den jeg peger på med de røde pile på tegningen, det er en murstensvæg mellem fyrrum og mørkekammer. Se billede.
Den er parallel med spærene fra taget og der er ikke nogen væg i stuenetagen oven på væggen vi vil rive ned.
Er det nok indikation på at den ikke er bærende så vi bare kan rive den ned eller skal der en ingeniør indover? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan slet ikke være sikker på at den kan tages ned ud fra plantegning alene. Hvis det er støbt etagedæk ( støbt på stedet ) over kælder, så kan dækket ligge af på alle vægge. Er det fabriks fremstillede elementer der udgør dæk, så kan de ligge af på den langsgående væg i kælder, og så er den mærkede væg sekundær.
Hvis der er en beskrivelse og snit på tegnings materialet kan man måske komme det lidt nærmere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis man kigger i det andet rum i kælderen. (hobbyrum på tegningen) ligger elementerne i den anden retning så vidt jeg kan se. 
Tilsyneladende ligger dækket af på den mur med døren i. Så kan man ikke fjerne den uden at erstatte det med noget andet.
Man har nok valgt at lægge loft elementer  i den retning der giver kortest mulig spænd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det giver mening. Jeg må få en overlægger ind og udvidet døråbningen så det bliver lidt en suite løsning i stedet. Mange tak for input. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis