Badeværelse ide

Søger lidt kritik/råd omkring badeværelse   Noget der bør placeres anderledes eller bare er dumt?


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser vist fint ud, men du kan  evt overveje at sætte toilettet på skrå i hjørnet, med et hjørnemodul som indbygningscisterne.
Så virker toilettet ikke så klemt og du slipper for den lidt firkantede kasse i rummet.
djaydjay skrev den 21-02-2021 12:18:00

Ser vist fint ud, men du kan  evt overveje at sætte toilettet på skrå i hjørnet, med et hjørnemodul som indbygningscisterne.
Så virker toilettet ikke så klemt og du slipper for den lidt firkantede kasse i rummet.

Tak, jeg startede faktisk med et toilet i hjørnet, men det virkede lidt forkert :) Den idé roder jeg stadig med, om det skal være det ene eller det andet.


 

Det fremgår ikke hvilken del af huset toilet står op ad. Er det ydermuren kunne det reducere kassen noget hvis du tager inder muren med i pladsen til cisternen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 21-02-2021 16:12:21

Det fremgår ikke hvilken del af huset toilet står op ad. Er det ydermuren kunne det reducere kassen noget hvis du tager inder muren med i pladsen til cisternen. 

 Den står op ad ydermuren, men det er en "massiv" mur hele vejen igennem, så ikke noget jeg lige kan hakke ud i desværre.
Hvor tykke er sådan en ramme med cisterne? Har overvejet om jeg skulle sætte et lag gasbeton op på hele den del, som lidt ekstra isolering, så kunne man måske bygge rammen ind der. Men ved ikke om det giver noget, ud over synet


 

Det er vel ikke massiv mur. Så er det et meget gammel hus. Det er over 100 år siden at hulmure blev almindelige. Mon ikke cisterne kan fås ned til 14 cm tykkelse.
Der ses ikke et vindue men den skal du jo også tage hensyn til hvis der er sådan en. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er en mindre ting og måske bare mig, men det virker klodset med det skab som står midt på væggen lidt uumotiveret afhængigt af hvordan døren er kan det flyttes ind i hjørnet og nok give fornemmelsen af et større rum med mere luft 

Ask
Placer vasken helt op til væggen og fug .,, det ser u elegant ud med et hul mellem vask og væg samt umuligt at rengøre 
Overvej eventuelt at opføre en decideret væg, i stedet for glas ved bruseren?

Så slipper du for at skulle pudse glas i ny og næ, samt kalke glasset af. 

Mvh. Christian M
 

Overvej foldedøre til brus. Nogle modeller kan foldes ind i hjørnet og det giver en helt anden oplevelse af rummelighed ift faste vægge.

Så ville jeg have vask på modsatte væg og toilet hvor vask er nu. Hvis man er to brugere samtidig er det bedst at der er åbent omkring vasken med stort spejl. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis