Reparation af beton nedløbsrør

Hej forum

Jeg har et nedløbsrør i beton, som fører regnvand fra taget videre i kloarken. Nedløbsrøret står på hjørnet af huset og er et beton rør, som ledes 3-4 m. ud i haven, hvor der står en sandfangsbrønd.

Jeg er ret sikker på at nedløbsrøret er utæt, da jeg som det eneste sted i kælderen har fugt/vand lige der, hvor nedløbsrøret står ved hjørnet. Frem for at skifte røret, hvilket er peberet, tænkte jeg om man kunne føre et form for fleksibelt plastikrør ind i det utætte betonrør og tætne på den måde? Løsningen skal kun være tæt de første 2-3 m. Indtil vandet er væk fra huset.

Findes sådan en løsning??

Mange hilsner
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad kalder du “peberet”?
Der skal vel bruges 4 m afløbsrør, et par bøjninger og et overgangsstykke til beton. Og så er det lavet rigtigt.

Søren O
12.000 som skal laves af en aut. Kloakmester. Som jeg forstår det må jeg ikke selv lave sådan noget??

Men er den løsning om at komme et fleksibelt rør ind i beton røret gangbart? 
Det er fuldkommen vanvittigt med kr. 12.000,- for den opgave hvis der da ikke er nogle særlige forhold.
Nej du må ikke selv lave det, hvis regnvandet løber til offentlig kloak, men jeg ville ikke have betænkeligheder ved at lave det selv.
Din ide med at “fore” betonrøret med en indvendig slange må være brugbar. Der findes f.eks. et kabelrør ø 90/75 mm med glat inderside. Du kan sikkert købe en stump hos en entreprenør eller elektrikker.

Søren O
Jeg ville næsten tro at prisen indbefatter sådan en strømpe som puttes ind i røret og blæses op. Det er måden man ofte reparerer kloakrør ude i gaden på. Det indbefatter særligt udstyr og derfor ret dyrt.
Grav ned på de første par meter og se hvad problemet er. Det er ret sjældent at et utæt rør kan give de problemer. Er det både tilstoppet af rødder og utæt så er der en mulighed.
Det koster få hundrede kroner i materialer hvis jeg forstår dig ret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Røret løber under vores kældertrappe, hvillet vist komplicerer det lidt?? Men ja, synes også det er dyrt og derfor vil jeg gerne prøve andre løsninger. Jeg vil prøve at grave lidt ud og se hvor revnet det er. Og så vil jeg vurdere om det skal fores med et rør indvendigt. Tak for hjælpen :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis