Aluminium rutchebane?

Hejsa alle sammen!

Har læst med i mange år, meget imponeret over hvad man kan finde svar på herinde :)

Er ved at bygge en rutchebane og ville gerne beklæde den med noget tynd rustfri stålplade men det løber godt nok op.... aluminium er noget billigere, men mon overfladen forbliver glat eller “oxyderer”forvitrer den med tiden og bliver ru?

​Er der mon nogen metal eksperter herinde?

​Mads
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke bruge aluminium det har de egenskaber du nævner og så bliver man sort i numsen da aluminium "smitter" af
Jeg overvejer sådan et projekt da jeg lavede legehus sidste sommer (endte dog med en færdigproduceret plastik rutschebane for at gøre det hele mere simpelt)

Men undervejs kikkede jeg en del på at lave en af træ også glasfiber/plastik udenpå så den blev galt og resistent overfor vejret.. Det er produkter der typisk bruges til både. Man lægger nogle glasfiber måtter henover træet og påfører så polyester resin (flydende plastik) henover det. Man kan få måtterne i forskellige tykkelser der giver mere styrke og kan også variere ved at lave flere lag. Det endelige resultat kan slibes glat og males.

Der er en del guides på nettet og YouTube hvis man søger på engelsk. 

Ask
tak for tippet! Er bange for at det overstiger mine evner...
Har bidt i det sure æble og købt en plastik en :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også