Skimmel/Mug på indersiden af ydermur

Hej alle.

Forleden dag opdagede jeg flere plamager af noget som ligner skimmelsvamp, under mine køkkenskabe. Der er 10 cm frihøjde og ikke andet end luft under skabene. Plamagerne er kun på væggen i en bredde af ca. 30 cm. På resten af væggen er der intet.

I gulvet har jeg kun 45mm isolering, 1 meter fra ydervæggen. Resten af gulvet har lidt mere.

Når det er koldt udenfor, virker det som om der blæser kold luft ud fra under køkkenskabene. Jeg tror helt sikkert det er kulde fra gulvet (under skabene) som giver kulden. Og lidt ydermuren. Jeg har tynde mure.

jeg har sendt disse billeder til min forsikring. Og de mener det evt. er vand ude fra som kommer ind. Der er intet at se på ydersiden. Jeg tror selv det er pga. varme/kulde påvirkningen at jeg har lidt fugtige vægge som så giver skimmel.

Forsikringen mente måske dette kunne være en årsag og anbefalede mig at jeg fik fat på en murer som kan komme og fugt måle.

Hvad tror i? Og hvilken håndværker har forstand på dette? Er det en murer?

Jeg har vasket det med rodalon og venter pt. på at se om det kommer igen.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh.

Daniel

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på din væg er uisoleret. Der dannes kondens når varm luft rammer en kold flade. Dvs at når luften under dine skabe opvarmes af rummet, og væggene nedkøles udefra (pga manglende eller dårlig isolering) så rammer luften en kold flade og sætter sig som kondens, og det udvikler sig til skimmelsvamp over tid. 
Du kan holde det nede ved at male med vådrumsmaling (indeholder anti-fungicid) eller med maling du tilsætter "Mellerud" til maling - men begge dele er symptombehandling og fjerner ikke problemet. Hvis det skal helt væk er du nok nødt til at isolere væggen..
Hej Daniel.

Vi har haft samme problem, vi fandt ud af at der var et vandrør de lækkede meget lidt over lang tid, hvilket gjorde som birkebæk også beskriver, omhandler når varm og kold mødes, så opstår der kondens og fugt.

Vi fik skiftede hele væggen og fik en varme maskine ind under gulvet også for at få det hele til at tørre.

www.smaahunderacer.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
1000 tak for jeres svar. Jeg vil regne med at der er isolering i væggen. Der er heler ingen rør i nærheden.. Men nu har jeg noget at arbejde videre med. Tak igen :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også