Bilmåtte smitter af på bagsiden

Hej,
måtterne i min bil er begyndt at smitte af. Det er som om at bagsiden er ved at gå i opløsning og det smitter af med noget klistret sort stads. Det sorte stads er nærmest ligesom noget fed klistret olie.
 
Det kan ikke vaskes af hænderne med sæbe, men  jeg har fundet ud af at brun sæbe kan tage det.

Hvad er det der sker med mine bilmåtter? Er bagsiden ved at gå i opløsning og hvorfor?
Mvh SuperSKT   
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder til at være en gummibelægning bag på måtten der er ved at gå i opløsning. Det fedter meget når det 'smelter'. Det kan typisk renses med en tyndt flydende olie, eks wd40 eller diesel. Hvorfor de går i opløsning er så en sag. Måske noget med alder eller kvaliteten? Er der fugtigt under måtterne?
Hvis man køber de billige fra Biltema eller lign. vil bagsiden hurtigt begynde gå i opløsning.
Køb kvalitets måtter.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak for jeres svar :-D Det er original måtter til Suzuki Ignis. Vi ror en del og har haft meget ro udstyr liggende bag i bilen, så der kan godt være kommet saltvand på måtterne .... af og til er der havnet en del saltvand der.
Så jeg bestiller nogle nye, de gamle er røget ud nu. Er original måtter til Suzuki ikke okay eller hvad?
Tænker om jeg kan købe nogle måtter/bakker som kan lægges ovenpå og som kan tåle og tage lidt af det saltvand der altid havner i bilen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis