Lugt i kælder

Hej
I min kælder har jeg en vaskemaskine der er koblet rigtigt til. Ingen synlige afløb i gulvet.  Ingen lugt.
Lidt derfra i et skab er min fjernvarmeinstallation. Her er tørt og fint over alt men...
Problem: lugt i skabet med fjernvarmen, når vaskemaskinen bruges efter et par dage uden brug??? Mine installationer er vist lavet lidt venstrehåndsagtigt af sælger der satte huset i stand med salg for øje men blev nød til at bo her selv i 10 år - det tog jeg som gode tegn - naivt! Øv
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft lignende lugt problemer fra min varmeinstallation. Det viste sig at afløbet fra mine overtryksventiler gik direkte sammen med et toilet uden vandlås imellem. Toilettet blev brugt sjældent men når det blev brugt gav det lugt gener.

Jeg ville nok prøve at lille på hvordan det afløb vaskemaskinen er koblet til løber og hvordan det er sat sammen med fjernvarmen.

Endelig så er der spørgsmålet om udluftning. Der skal luft ned i et afløb sådan at der ikke opstår undertryk der stopper vandet og skaber såkaldt hævert effekt. Derfor skal der helst være et gulvafløb, en vask eller andet hvor tingene så er koblet til på luftsiden af vandlåsen 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis