Hjælp til bygning af isoleret skur

Hej LDS

Jeg skal til at bygge et skur op af vores husmur.
Jeg tænker at grave stolpesten ned til stolperne, så træet hæves 5 cm over jorden og så lægge dem ovenpå osv.
Jeg ville så sætte en fibercementplade op af stolperne, så vind og vand ikke kommer ind i skuret.
Jeg tænker at isolere skuret en smule, så robotplæneklipper og hækklipper kan stå derinde i vinterperioden.
Vægge og loft tror jeg nok jeg har styr på, men det er nu mere gulvet jeg håber nogen kan give mig lidt kloge råd og inputs til. Jeg tænker at lægge nogle 40x40 fliser og der har tidligere været herregårdssten, som så i en periode har været udskiftet med græs. Det betyder at der ca. 5-7 cm nedenunder det nuværende græs er en ukrudtdug osv. fra de gamle fliser og dermed os en del stabilgrus osv. nedenunder...

Hvad ville I gøre mht. let isolering af gulvet uden fuldstøbning og risiko for underminering af stolpestenene?
Lad mig høre hvad I tænker...

På forhånd tak

Venlig hilsen

Anders
Hej LDS Jeg skal til at bygge et skur op af... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm... Jeg kan godt se at man kan få nogle der hedder erhverv og så koster de 149 kr for 50x1000x600 mm, men så er prisen vel os mere 2x1.490 kr. for 10 m i 10 cm tykkelse...
Kunne man bruge flamingo, for udvendig lukkes der jo af med fibercement og græs og indvendigt bør der jo slet ikke kunne komme ukrudt i et lukket skur...
Flamingoen er jo markant billigere...
Eller er det bedre at skrabe 22 cm af i hele skuret og så lægge 15 cm flamingo på stabilgruset, så afrettersand fliser? Der er jo idag græs der skal udskiftes med 40x40 fliser...
Hvis du har 10 lbm. “sokkelrende” og isolerer 50 cm ned og 10 cm over terræn, passer det med de 60 cm brede isoleringsbats. Det giver i alt 12 m2 50 mm bats. Det bliver 5 pakker x kr. 149,-.
Du kan udmærket bruge flamingo i stedet for bats, eneste ulempe er brandfaren.
Jeg ser absolut ingen grund til at isolere gulvet, du opnår blot et koldere skur om vinteren.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis