Rør i bryggers.

Hej,

jeg står for at skulle have renoveret mit bryggers, og i den forbindelse vil jeg høre, om der er gode råd til at dække en del rør, der går fra vores 1 sal og ned i bryggerset. Kønt ser det jo ikke ud med alle de rør. Hvad kan man evt sætte for, og det skal selvfølgelig være muligt at komme til rørerne, hvis der bliver problemer. Vi vil helst ikke skulle lave hele rørinstallationen om nu.

Et tillægsspørgsmål: Kan man sætte en skydedør mellem væggen og et skab. Skydedørene skal være i normal bordhøjde, og kan man overhovedet købe sådan en.

Jeg håber, nogen herinde har et par gode ideer tak.

Bedste hilsner

Elin.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan su omorganisere, så rørene kan dækkes af et højskab. Mht skydelåge, ville jeg købe en låge mage til den ved siden af og købe et sæt skydelågeruller (se garderobesystemer).
Jeg kan ikke omorganisere rørene, og der vil ikke være plads til et skab. Bryggerset ikke ikke så stort, og der kommer skabe med skydedøre på hele den modsatte væg. Iøvrigt skal jeg ikke lave det, men der kommer håndværkere på  

Mht skydedøre, kan sådan nogle laves til mindre mål. De skal kun være i bordhøjde, og de skydelåger jeg kan finde er nogle til store skabe.

Sætter lige et billede ind af rørene. Pænt ser det ikke ud, især ikke, når det andet bliver nyt. Tænkte bare, der måske var hjælp og gode ideer  .

Da jeg lavede vores bryggers om, var der også rigtigt mange rør, og jeg gjorde mit bedste for at skjule dem.
Jeg har lavet et "skab" så jeg kan skrue fronten af hvis jeg skal ind til rørene(mest en fordeler) men hvis rørene skal skiftes er der ingen vej uden om at skile det hele ad   
Før: 
Efter at vvs'er havde lavet flere rør til bad og håndvask i anden side af rummet, samt lavet gasrør til fyret der sidder på den anden side af væggen.

Radiator monteret.

Det færdige resultat.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Dine rør kan dækkes ind nogenlunde som Pink Henrik har gjort.
Det hele kan laves i hvide plader (Melamin belagte hobbyplader) Der købes en rulle kantbånd. Med strygejern sættes det på de synlige kanter. 
Imellem el afbryderne og 1. rør sættes en lille væg ud ( ca 25 cm ) som er fast monteret. Ligeledes fra vindue og vinkelret hen imod vandvarmer over kloakrør.  
Der kan vist lige blive  60 cm fra højre inddækning og hen til den lille ved el kontakten.
Der købes en skabs låge magen til dem der bruges i den anden side af rummet, så kan du lukke op ind til vandvarmer m.m.
Lige foran el dåser sætter du vaskemaskine og tumbler over hinanden så det bliver en vaskesøjle. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tusind tak for rigtig gode råd. Jeg siger det hele videre til håndværkeren, så han kan se, hvordan det kan gøres. Endnu engang tak. Glæder mig til at få det lavet.
Det har han måske en helt anden og bedre ide om. Så husk at lytte også. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg skal nok lytte til håndværkeren. Det lover jeg og endnu engang tak for gode input.

Bedste hilsner Elin. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis