Hvidt tape til at dække diode

Jeg har en diode som lyser på en brandalarm i soveværelset, og den diode vil jeg gerne have dækket til, så jeg ikke kan se den om natten.

Jeg skal derfor bruge noget hvidt tape, som jeg kan sætte over dioden, og det hvide tape skal være så kraftig at det blokere alt lyset fra dioden.

Hvor finder jeg sådan noget hvidt tape? Jeg kan kun selv google mig til noget i sort.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt et stykke sort på, og dæk så det med et stykke hvidt?
Søg på pvc tape, det fås i alle farver.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvid maling?

Hellere leje end at bo på gaden.
Hvis ét lag hvid tape ikke er nok, så giv den to lag (eller 3).
Man kan købe et sortiment med 5 ruller tape hos Harald-Nyborg, nr. 13451, for 19,95kr., inkl. en hvid rulle.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Anpå hvor kraftigt dioden lyser, så skal der flere lag PVC tape til, for at "slukke" helt for den. Et alternativ kunne være hvid gaffatape.

Hellere leje end at bo på gaden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvis den skal blokeres 100%, så skal du i gemmerne og lede efter en æske med gamle 5 1/4" floppy disks. Der ligger normalt skrivebeskyttelses-klæbere ved. De er dog sorte, men du kan jo sætte et stykke hvid tape oven på.

Køb en rulle alm isolerbånd. De fåes i alle farver.
Er det nemmeste ikke bare at tage lidt rettelak (fjumreblæk) og pensle dioden et par gange ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også