Sæt et køleskab ved siden af skorsten

Hej,
Jeg ville høre om det er muligt at sæt et køleskab op mod et skorsten, som er i brug.
Jeg ville nemlig gerne udnytte pladsen mellem væg og skorsten optimalt. Og har indtil videre ikke tænkt at jeg kunne have køleskabet op af skorsten pga varmen fra skorstenen.  

Og der kom lige en overraskelse da jeg søgt på det. Der var en herind, på en anden tråd, at man ikke må pak skorsten ind i gipsplader fordi brandmænd og skorstensfejer skal kunne se om det er revne i skorstenen. Vores skorsten er nemlig pakket ind i gips. Skal det gøres fri? Der er bare ikke nogen som har nævnt det før- og vi har haft tømmer, murer, skorstensfejer og arkitekt igennem. 

Mvh ;)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bedste rådgivning får du ved at spørge din egen skorstensfejer.

Den med "brandmænd" forekommer mig særdeles atypisk.
tak for svar. Jeg ville spørge vores skorstensfejer:). God weekend til dig:).

Mvh ;)
Skorstens fejer skal kunne se skorsten fra 2 af de 4 sider. Han kan på den måde lokalisere eventuelt revner iskorstenen, da disse vil brede sig omkring et hjørne. Så den må gerne være pakket noget ind. Men spørg fejer. Men han ville helt sikkert have kasseret det ved hans jævnlige skorstens syn, hvis det er forkert.
Køleskab skal sikkert nok virke, de kan også virke i varmere lande. Men der vil være større forbrug. Nogle få cm afstand, god luft gennemgang over og under så går det ikke galt.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar;). God dag til dig:). 

Mvh ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også