Bremser på forholdsvis ny bil?

Jeg ejer en Skoda fabia combi som ikke engang er et år gammel. Den blev købt i sommers, og der har ingenting været med den før nu. I aften da jeg skulle ud at køre oplever jeg pludselig at min bil knap nok vil bremse. Når jeg trykker bremsen ned, kan jeg næsten trykke den helt ned til bunden, og den har stor hyr med at få bremset. I det sidste stykke tid har bremserne larmet en smule når jeg har kørt og bremset, men den har stadig bremset helt fint, så har hele tiden troet at det bare var rust på klodserne efter den seneste tid vinter. Nu er det afsted til værkstedet hurtigst muligt på mandag, men ville bare høre om folk har en ide om hvad det ku være? Synes nemlig det er meget underligt at en bil der ikke engang er 1 år gammel allerede har problemer med bremserne. Giver ingen mening i mit hoved. På forhånd tak 🙂
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal på værksted så hurtigt som muligt. Når du kan træde pedalen i bund, kunne det tyde på en defekt hovedcylinder. Det er et mekanikerjob.

fase
Okay tak for svar. Men som én der ik rigtig har forstand på biler, hvordan kan den så allerede være defekt hvis det vel at mærke er det? Bilen er som sagt kun et år gammel 
Hvorfor den er defekt, kan jeg ikke svare dig på.

fase
Okay må bare få den til mekanikeren hurtigst muligt. Bare typisk at sådan noget sker lige op til en weekend 
vægten89 skrev den 20-02-2021 00:51:39

Okay tak for svar. Men som én der ik rigtig har forstand på biler, hvordan kan den så allerede være defekt hvis det vel at mærke er det? Bilen er som sagt kun et år gammel 

Fordi den er ny, kan der stadig være noget galt. Alt mekanik kan være fejlbehæftet fra fabrikken af, enten en byggefejl eller montør fejl. ting sker..

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Annonce
Okay.. men jeg tænker at sådan en skade må blive dækket af den 2 årlige fabriksgaranti? 
Ja, hvis der en fejl dækker garantien.

fase
Jeg tror dine stempler i caliberen er frosset i aktiveret tilstand. Derfor får du også en mislyd, når klodserne slæber.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis