Opbrydning af betongulv over etagedæk

Jeg står overfor at skulle bryde gulvet op i vores entré, der består af fliser på et støbt betongulv. Udfordringen består i, at gulvet er støbt ovenå etageadskillelsen, der et betondæk (måske Leca sandwichdæk). Der er desuden et lag der ligner noget

Kan det lade sig gøre kun at bryde det øverste lag op?

Hvordan griber man det an?

Er det forsvarligt selv at gøre det?

^^ opbygning set fra siden.

Mvh
Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal kun bruge en lille betonhammer. Og så skal den holdes så slagene fortrinsvis kommer skråt ind imod der hvor lagene skiller. Hvis det ikke dur, kan du skære med en stor vinkelsliber med diamant klinge på. Der laves riller i rette dybde men ca 50 mm mellemrum. Så er det meget nemmere at hugge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En lille opdatering på hvad jeg gjorde for andre der skulle have samme udfordring.

Jeg valgte at få entreprenøren til at foretage nedbrydningen for, at sikre dækning fra entrepriseforsikringen, hvis der skulle ske skader.

De to øverste lag blev banket op med en betonhammer. Det tog ca 2 dage og kostede ca kr 4000 uden bortkørsel.
Fjernvarmeinstallation overlevede, men rør til elinstallation gjorde ikke. Der skulle trækkes nye rør og ledninger bagefter, hvilket ikke var noget problem for mig i denne sammenhæng.

Etageadskillesen er er i øvrigt en form for sadwichdæk, der er langt stærkere end de to øverste lag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis