2 x spot drivere i samme lampeudtag?

Hej med jer

Jeg har et køkken hvor jeg gerne vil have at alle spot lys bliver tændt på samme lyskontakt (der er 2 tangenter) men lige nu er det monteret sådan at, der er en driver monteret til hver side af køkkenet i lampeudtagene, tænkte så på om man kan rykke strømmen fra den ene driver over til den anden side, således at der sidder 2 drivere på et lampeudtag, er dette muligt uden at driverne brokker sig?
Er lidt i tvivl om strømmen bliver delt i 2 eller om begge får 230volt`?

Link til driver: https://www.loevschall.dk/product/f15-350/

God weekend!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begge får 230 v 
Når der er 2 tangenter kalde man den kroneafbryder. Denne kan du afmontere og sætte de 2 tændledninger i samme klemme.  Så tænder begge lamper på den ene tangent og den anden er uvirksom. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar!

#Elmand; Jeg vil gerne have at den ene tangent styrer spots til køkkenskabe og så den anden tangent skal bruges til selve lysarmaturet i rummet, men den gang det blev lavet, så har man sat den ene side af køkkenspots sammen med selve lysarmaturet, men nu vil jeg gerne have det hver for sig
Det er også fordi at jeg gerne vil kunne styre selve lyskilderne i armaturet (Hue) og det system har jeg ikke til spots i køkkenskabe
Samme kontakt / tangent kan sagtens tænde for 2 x drivere med spots. Og du kan rykke begge ledninger fra drivere over i samme udtag.
Men måske kommer tændledning igennem 1. udtag på vej hen til 2. udtag, så du kan om-montere det lidt, og på den måde undgå lange synlige lednings træk. Men det er umulig at se uden at vide lidt om placering m.m. Billede   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis