Murværk

Hej.
Jeg skulle gerne have lavet nogle pæne afslutninger rundt om min terrassedør.
Kunne godt bruge råd til hvordan arbejdsgangen skal være og hvilke materialer jeg skal bruge til det.
På forhånd tak. 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fremgangsmåden kommer lidt an på hvad du vil fuge med, skal det være en elastisk fuge eller en mørtelfuge, jeg synes som regel at en mørtelfuge er det pæneste, men det kommer lidt an på om det er et nyt eller gammelt hus. Start med at krads skum ud så det ligger ca. 2-3 cm bag karmens forkant. Så sætter du et lige bræt op som du kan pudse en lige kant op ad. Hvis du har valgt en elastisk fuge skal du pudse de 2-3 cm ind bag forkanten af karmen, og det kan måske bod blive svært at få et pudsebrædt ind i rillen mellem karm og væg, men med en mureske går det nok. Hvis du har valgt en mørtelfuge  pudser du ind til karmen og fylder rummet mellem karm og væg op med mørtel. Hvis det skal være helt korrekt bør du blande fæhår eller kunstfibre i det mørtel der udgøre selve fugen, så den holder bedre til at materialerne (træ og mursten) arbejder forskelligt. Når du har pudset ind til karmen tager du brædtet meget forsigtigt væk og pudser selve væggen, hvilket ikke ser ud til at være ret meget og former hjørnet så det bliver pænt og afrundet så det ikke er så modtagelig for stød. Lad tørre en måneds tid og mal, når udetemperaturen tillader det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis