badeværelse - montering af glassten med varme i gulvet

Jeg er ved at renovere badeværelse og skal i den forbindelse til at opsætte en væg af glassten i min brusekabine. Glasvæggen kommer til at have een væg og gulvet som støtte. Den skal være 80 bred og 200 høj. Problemet er at der er gulvvarme - vand.

Jeg vil gerne have glasstenene fæstnet både til gulv og væg.

- er der nogen der mener, det ikke er nødvendigt at fæstne glasstenene til væggen, men at man blot kan nøjes med gulvet?

- hvordan gør man i givet fald?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa,
jeg ser slet ikke problemet. Formoder, du er bange for, at gulvet vil arbejde anderledes end væggen!? Det vil det formodentlig også, men ikke noget du kan måle eller der vil påvirke konstruktionen (antager det er betongulv). Gulvvarmen har formodentlig også samme temperatur året rundt - eller næsten.
Du får aldrig stivhed i konstruktionen hvis du ikke fæstner den til væggen.

Der har for øvrigt tidligere været indlæg om den type vægge her i forummet - prøv at bruge søgefunktionen, hvis du er interesseret.

Mvh.

Jan R.
Jeg har en glasstensvæg hvor halvdelen er sten og den anden del er glas.

For det første har jeg lavet en sokkel under støbet, dernæst er den nederste halvdel lavet i forbandt med den bagvedliggende væg. Imellem glasstenene er der så lagt tensorstål som er boret ind i den bagvedstående væg.
Fæsten din væg så er du på den sikre side.
mvh
Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis