Skifte hoveddør - isolering under dørkarm?

Hej

Jeg skal skifte min hoveddør i næste uge. Jeg har styr på hvordan man tætner døren i siden og toppen. Indefra og ud hedder det: gerichter, rockwool, fugebagstop og fuge. Men hvad skal man under døren? Skal man gøre det samme her, bortset fra gerichten?
Og er udskiftning af dør en ok enkeltmandsopgave eller bør jeg finde en makker?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge fugebagstop og fuge på begge sider af bagstoppen. Hvis du har klinker på gulve, kunne du fuge med samme fuge som i gulvet. Ja, du kan selv sætte døren i ved at pille døren af karmen og montere karmen i hængselsiden (gør den fast, når der er i lod) og dernæst kile karmen fast i låsesiden. Hæng døren på og ret karmen til så døren lukker, som den skal. Gør karmen fast. Lav resten og sæt kaffe over  . Job done.

fase
Husk når du kiler døren midlertidig fast, så skal det være helt øverst og helt nederst. Ellers klemmer du karmen ind så denne står i en bue.
Så skal der kiler ind som som karmskrue går igennem. Ellers er det for let for tyveknægte at presse døren op med koben. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvilken længde karmskrue ville I vælge? Jeg kan vælge mellem 72, 92 og 112 mm. Og cylinderhoved eller forsænket hoved?
Længden af skruen kommer an på, hvor tyk karmen er, og hvor stor fugen er. Forsænket hoved.

fase
Ok. Hvad er reglen med længden af karmen og fugen i forhold til skruen? 
Annonce
Jeg tror ikke der er nogle bestemte regler. Du vælger en skrue, der går en 4 - 5 cm ind i muren.

fase
Og så skal du have et bor som med sikkerhed kan nå længere ind end skruens længde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis