Indvendig dør lukker selv i

Hej,

Jeg har et relativt nyt rækkehus fra 2015, hvor alle de indvendige døre er nogle standard Swedoor døre. Den ene dør begyndte at knirke lidt, så jeg gav den noget WD-40 i hængslerne. Men det har desværre bevirket, at døren nu langsomt lukker i af sig selv.

Er der noget jeg kan gøre for at rette op på det?

På forhånd tak.

Mvh
Jimmi
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
WD-40 er ikke et smøremiddel.

Har du haft et vaterpas på karme og dør? Hvis de ikke er 100% lodrette har du problemet.

Hvis døren(ene) åbner eller lukker af sig selv, er de ikke fuldstændig i lod. Hvad er i øvrigt problemet, at de lukker af sig selv   ?

fase
Det kan være træk/ ventilation

Mvh Troels
Jeg tror næppe du har lavet ulykker da WD40 ifg producentens egen hjemmeside er et smøremiddel 😏
Det er uvurderligt for et stort udvalg af opgaver og opgaver, herunder gennemtrængende fastklemte dele, forskydning af fugt og smøring
Mine døre er alle ude af lod og dermed åbne el lukkede - og det irriterer mig da de så ikke kan stå på klem. 
I top og bund af hængslerne er en unbrakoskrue. Hvis du spænder en af dem lidt, får døren lidt ekstra modstand. Ved ikke om det er det rigtige at gøre, men det har da stoppet en af mine døre fra at lukke i selv ;)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis