Mobilt savværk - erfaringer

Hej
Jeg overvejer at anskaffe mig et mobilt savværk til motorsaven, men mangler lidt erfaringer.
Virker det overhovedet
Kan det overhovedet betale sig ift at skære gran op
Hvilke modeller/typer har forum hér erfaring med

Alt input er velkomment.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaringer, men jeg følger Frank Howarth på youtube og han bruger en  stige og en anordning på en motorsav, så han kan skære planker ud af alskens træ, hvilket virker rimeligt effektivt.
Dog kræver det god tid, for træ skal tørre i mange år inden det kan bruges til noget...

Gran har både ulemper og fordele i forhold til hvad det kan bruges til, så det er svært at sige om det kan betale sig.
Du skal i hvert fald ikke begynde at regne på timeløn     

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Henrik
Tak for linket, dét kigger jeg på. Tømmeret var mest ment til et evt. fremtidigt shelter, brændeskur etc. ikke noget som kræver certificeret træ. Og ja, det kan nok bedre betale sig at fortælle chefen at man er villig til betalt overarbejde end at skære planker selv :-)
Hej Silas
Jeg har en til at sætte på motorsaven ligene den Frank Howarth bruger, der findes mange forskellig som ligner hinanden til forveksling. Det tager lidt tid og så skal det jo tørre i en del år, så du skal syndes det er et hyggeprojekt, og har pladsen til at havde dem liggende i 3 år i tørvejr.

Personligt syndes jeg det er sjovt, at lave sit eget tømmer, og får en glæde ud af, at vide jeg selv har lavet det.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis