Fjernevarm ventilationsanlæg

Hej folkens

Jeg har lige et spørgsmål mht. varmefladen i ventilationsanlægget.

Jeg har været så uheldig til at få en rørskade i varmefladen muligvis pga. frost. Der er vist gået noget galt hvor fjernvarme ikke har fungeret tilstrækkeligt. Nu har jeg lige undersøget ligt og har fundet noget underligt.

Jeg har en 7 kreds shunt, men en varmestyring på 6 kanaler (der er 6 rum med termostater). Kreds nummer 7 er røret der fører vand til ventilationsanlægget på loftet.

Det som jeg synes ser underligt ud er at ventilerne 7 og 6, dvs. ventilationsanlægget og stue er styret samtidigt.Dvs. at styring sende varmt vand til ventilationsanlægget når temperaturen i stuen er under den temperatur jeg har indstillet i termostaten.

Er det ikke underligt? Eller er det sådan man plejer at installere styring/varme?

Hvis det er forkert, hvordan kan man løse problemet?

Og, tror I at skaden kan være dækket af ejerskifteforsikring?

Pft.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varmefladen i dit ventilationsanlæg skal være frostsikret, så hvis styringen til din stue kan blokere for varmetilførslen til din varmeflade, er det ikke udført korrekt. Ville helt sikkert prøve at få ejerskifteforsikringen ind over.

Søren O
Hvilket fabrikat ventilationsanlæg har du?
Sidder varmefladen internt eller eksternt i/for ventilationsanlægget?
Hvad er det for styring du taler om, styringen for ventilationsanlægget eller styringen for dine shunter?

I mit Nilan 450 anlæg er der alarm for lav temperatur i varmefladen, samt reguleringens ventilen sidder lige op ad ventilationsanlægget, isoleret med godt 200 mm.
Nilan styringen styrer temperaturen i/ved den interne varmefladen.
Ligeledes har jeg isoleret (pakket ind) hele anlægget med godt 200 mm, for hvis nu osv. Betjeningssiden er isoleret med 2 kassetter, 200 mm isolering, som lige flyttes ved filterskift mv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis