Vaskesøjle

Halløjsa.
Jeg er igang med at undersøge, hvordan jeg kan indrette vores bryggers.
Vi vil gerne have en vaskesøjle, og det jeg leder efter, er information om, hvilken type skab man ville bruge til det? Vi behøver ikke en sokkel, og jeg vil helst ikke ud i at skulle bygge en op, af porebeton.
Jeg kan ikke finde ud af, hvilken type indbygningsskab man skal anskaffe til formålet, og hvordan den så monteres til gulvet, når nu det skal være uden sokkel? Hvis I har billeder og/eller idéer, ser jeg dem gerne. :)

Pfh. tak! :)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved vaskesøjle skal du principielt ikke have et skab. Vaske og tumbler 60 cm bred og det er også meget normalt for skabe.
Men prøv at komme med et billede hvis det skal være mere præcis rådgivning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 17-02-2021 17:10:15

Ved vaskesøjle skal du principielt ikke have et skab. Vaske og tumbler 60 cm bred og det er også meget normalt for skabe.
Men prøv at komme med et billede hvis det skal være mere præcis rådgivning

 Jeg har ikke noget billede. Jeg har jo ikke lavet det endnu. Jeg skal have min tørretumbler op på min vaskemaskine, og så skal det i princippet bare beklædes. Det jeg leder efter er, om der er nogle standard mål i højskabe, indbygningsskabe el. lign.. :) 

Vores maskiner er 59.50.
Når der står at et skab er 60, er det så det indvendige mål i skabet?

Tak. 
Jeg mener et billede som det ser ud nu. Når man skriver et skab er 60 cm så er det udvendig mål og det passer derfor med at tage skabet væk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har lige overvejet noget lignende.. Jeg endte med bare at bakse tumbleren op på vaskemaskinen.. så må skabet komme senere, da det var svært at finde🙂

Nej, et almindeligt højden til f.eks. køleskab,  passer ikke hertil.  

Jeg så gds-magasinet har en artikel omkring det, hvor de bygger et selv, med et skab foroven.
Link​​​

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

ev elmand skrev den 17-02-2021 19:24:04

Jeg mener et billede som det ser ud nu. Når man skriver et skab er 60 cm så er det udvendig mål og det passer derfor med at tage skabet væk. 

 
Okay, lige nu er der ingenting.. Der er en mur. Vores lærred er fuldstændig blankt. Vi har fjernet bordplade, skab og den håndvask der var der før. Det eneste jeg mangler er vejledning ifht., hvordan man beklæder sine maskiner, når de står som en søjle :) 

Annonce
lyhne1 skrev den 17-02-2021 19:35:20

Jeg har lige overvejet noget lignende.. Jeg endte med bare at bakse tumbleren op på vaskemaskinen.. så må skabet komme senere, da det var svært at finde🙂

Nej, et almindeligt højden til f.eks. køleskab,  passer ikke hertil.  

Jeg så gds-magasinet har en artikel omkring det, hvor de bygger et selv, med et skab foroven.
Link

 Okay, haha. Jamen fint, at jeg ikke er den eneste der står med en udfordring på dét punkt. Men tænker du ikke, at hvis man køber et skab (sider og topplade), og lader være med at montere evt. sokkel eller bund i skabet, at så kan det gå an som beklædning til søjlen? Jeg læste at man skulle bruge en stablingsramme, for at undgå at tumbleren skøjter rundt, ovenpå vaskemaskinen. Har du nogen erfaring med dette?


Jeg købte såkaldt velcrolåse med.. (fik dem forhandlet med i prisen) da de kom, var det altså bare 4 stumper dobbelklæbende velcro,  så jeg har ikke sat dem på.
Jeg overvejer stadig en stablingsramme, men indtil videre tror jeg ikke tørretumbleren har rykket sig en millimeter..
Køb den med, den fås vist til 150,-agtigt.. så er der jo ro i sindet🙂 det kan måske også give en pæn overgang mellem de to maskiner..
Mht. Til at bruge siderne cm fra et højskab, så er det måske en mulighed.. men ellers hør den lokale trælast, om de har laminatplade til en overkommelig pris, måske..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Man kan købe et skab der er 60cm indvendigt..
Jeg læste at man skulle bruge en stablingsramme, for at undgå at tumbleren skøjter rundt, ovenpå vaskemaskinen. Har du nogen erfaring med dette?
Tumbleren skøjter ingen steder. Tromlen kører bare langsomt rundt, så den kan fint stå løs på vaskemaskinen. 

fase
Det er rigtig at tumbleren ikke falder ned når DEN kører. Men hvis ikke vaskemaskinen står korrekt på alle fødder kan den godt ryste " tumbler af sig " under centrifugering. Det sker sjældent men for en sikkerheds skyld sætter jeg gerne en lille vinkel bagpå på tumbler og skruer denne ned i vaskemaskinens topplade. Der kan også købes gummifødder så den står bedre fast, men som sagt oftest ingen problem. 
Det er ikke nødvendigt at beklæde en vaskesøjle, og det er lidt besværligt at få til at se ordentlig ud.
Det kan ikek have nogen bund, så siderne skal fæstnes i gulvet, og på væggen bagud. Men foran står de lidt løse.
Vil du have det lavet kan du købe hobbyplader på trælast og skære dem til med rundsav. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis