Vaskesøjle

Halløjsa.
Jeg er igang med at undersøge, hvordan jeg kan indrette vores bryggers.
Vi vil gerne have en vaskesøjle, og det jeg leder efter, er information om, hvilken type skab man ville bruge til det? Vi behøver ikke en sokkel, og jeg vil helst ikke ud i at skulle bygge en op, af porebeton.
Jeg kan ikke finde ud af, hvilken type indbygningsskab man skal anskaffe til formålet, og hvordan den så monteres til gulvet, når nu det skal være uden sokkel? Hvis I har billeder og/eller idéer, ser jeg dem gerne. :)

Pfh. tak! :)
Halløjsa. Jeg er igang med at undersøge, hvordan... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 17-02-2021 22:35:59

Det er rigtig at tumbleren ikke falder ned når DEN kører. Men hvis ikke vaskemaskinen står korrekt på alle fødder kan den godt ryste " tumbler af sig " under centrifugering. Det sker sjældent men for en sikkerheds skyld sætter jeg gerne en lille vinkel bagpå på tumbler og skruer denne ned i vaskemaskinens topplade. Der kan også købes gummifødder så den står bedre fast, men som sagt oftest ingen problem. 
Det er ikke nødvendigt at beklæde en vaskesøjle, og det er lidt besværligt at få til at se ordentlig ud.
Det kan ikek have nogen bund, så siderne skal fæstnes i gulvet, og på væggen bagud. Men foran står de lidt løse.
Vil du have det lavet kan du købe hobbyplader på trælast og skære dem til med rundsav. 

Det skal beklædes, selvom det er besværligt. Vi har sjusset os frem til en løsning, som det du beskriver. At pladerne monteres i væg og gulv. :) Vi har en samtale med Kvik i dag, ang. Køkken, så tænker vi lige hører dem ad, om de er leveringsdygtige indenfor spånplade med laminering, i str. vaskesøjle. :)

Tak for svarene, alle.

Jeg har faktisk lige lavet en vaskesøjle i dag.   
Her skulle vaskesøjle stå ved siden af skabs fryser og høj køleskab. Så for at få samme højde i toppen måtte vaskemaskine  og tumbler hæves med en sokkel på 15 cm. Jeg lavede en lille inddækning på 20 cm ud fra væggen, så man ikke kigger ind til alle slanger og ledninger. Det er lige ved en gennemgang til badeværelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis