Kan ballofix bruges uden håndtag?

Hej

Jeg har købt lejlighed hvor jeg vil skifte håndvasken i badeværelset, men jeg er i tvivl om, om jeg er nødt til at få en vvs'er forbi. Der sidder ballofix på begge rør til håndvasken, men kun røret med det kolde vand har et håndtag. Umiddelbart kan jeg ikke se, hvordan jeg skulle bruge den uden håndtag, så skal jeg bare formode, at det er knækket af og ikke længere er brugbart? Hilsen en vvs-idiot :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den uden håndtag kan bruges med en stor kærvskruetrækker. Men bedre med en lille svensknøgle.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
eller en unbracho nøgle

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for svarene, det vil jeg da lige give et skud. Noget andet er, at den med håndtag på ikke lader til faktisk at lukke for noget vand, for jeg kan snildt få både koldt og varmt vand ud af den, når jeg har den vandret. Det lader ikke til, at ser er nogen modstand på den. Kan håndtaget min blive løst, så det ikke faktisk drejer på skidtet under håndtaget? 
Det kan den sagtens, du skrue den lille skrue ud og så tage det sorte håndtag af. Så kan du bruge en lille nøgle til at lukke med.
Men disse haner kan sætte sig uhjælpelig fast, så kun udskiftning er en mulighed, - alternativt at lukke ved hovedhanen, mens man laver sin reparation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis