Indmuret blandingsbatteri

God formiddag gode GDS'ere,

Jeg har kigget i eksisterende tråde, men har ikke rigtig kunnet finde et helt fyldestgørende svar - google er også blevet gennempløjet.

Sagen er den, at selvom 70'erne var rigtig fede på mange måder, var der bare ting, der ikke var fede - noget af det er badeværelser. Alt skulle indmures bag virkelig grimme fliser. Således også naturligvis blandingsbatteri i det hus, jeg har købt. Og det vil jeg egentlig gerne skifte til et "almindeligt" med termostat.Er der nogen, der ved, hvordan man afmonterer sådan en karl af mærket Ideal Standard? Og også måske kan fortælle/tegne/berette, hvordan der mon ser ud inde bagved? Om det overhovedet er muligt at montere et "almindeligt" blandingsbatteri med to udtag eller om jeg skal montere et nyt indbygningsbatteri?
Eller skal jeg have fat i smeden...

På forhånd tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke andet for, end at pille fliser ned og skære ud til to nye dåser.
Jeg tænker at vandrørene er tilsluttet i siderne af det indbyggede blandingsbatteri. Så der er nok ikke et "let" fix. Jeg vedhæfter tegninger af den nye model af dit armatur, uden at vide om dit er helt identisk.
Altid rart med et svar fra gode, gamle Nitusinde! Tak for svar - der er nok ikke andet for, hvis jeg gerne vil vil have lavet et nyt. Men igen: 70'er-fliser er måske heller ikke løsningen, så de skal jo ned.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis