Gipsvæg - problem v montering af loftliste

Hej alle sammen,

For at gøre en lang historie kort, er vi rykket i lejebolig i et større boligselskab hvor vi selv skal stå for opsætning af vægge. Vi har en 4- værelse, der pt. er en etværelses.
Det er egentlig gået fint - vi har fået tegninger der viser hvor væggene skal stå og anvisning på hvordan de skal konstrueres.
Nu er vi imidlertid løbet ind i et problem. Det ene sted hvor der monteres en loft liste på tværs, er der ikke noget at fæstne loftskinnen i.
Loftet er Troldtekt, men de øvrige steder er der en lægte hvori Troldtekt loftet er skruet fast, som jeg har kunne fæstne loftskinnen i. Men det her ene sted er der ikke nogen lægte. Jeg har prøvet adskillige steder uden at kunne få fat i noget og jeg har tjekket tegningerne igen og igen og det er præcis der væggen skal stå. Den skal flugte en fast installation, så der er ikke noget at tage fejl af.
Boligselskabet er ikke til meget hjælp - de skal først have fat i dem der har bygget husene, men det tager tid.

Kan man gøre noget?
Jeg håber nogen kan hjælpe, da vi er lidt presse på tid og genre skulle være færdige hurtigst muligt, da vi venter barn i næste uge. 😐
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok det med barn i næste uge kan vi ikke lave om på. Den planlægning er forpasset  
Forskalling til troldtek ligger typisk på længde retningen i samlingen. Hvis væggen skal gå den vej og midt på en plade er der ikke noget at gøre det fast i.
Hvis troldtek plader har synlige skruer er det let at tage en række plader ned. Så lægger i en lægte på tværs over fra den ene forskalling til den næste. Under denne en forskalling i samme tykkelse som de oprindelige. Antallet kommer noget an på hvor lang væggen skal være.
Jeg synes godt nok det er en noget usmart metode med at der skal sættes skillerum op efterfølgende. Der skal vel også stikkontakter i m.m. ellers bliver det svært at overholde antal som der er regler for. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, ned med troldtek, der hvor væggen skal stå. Væggen opbygges helt op til hvad der nu er bag troldtekten. Efterfølgende skæres troldtekt til på begge sider af væggen.
Hvis du ikke gør det, får du nogle rum med ringe lydisolering imellem, da troldtekten jo er meget åben, og vi tillade al lyd at passere.
jenshøj skrev den 16-02-2021 22:11:38

Ja, ned med troldtek, der hvor væggen skal stå. Væggen opbygges helt op til hvad der nu er bag troldtekten. Efterfølgende skæres troldtekt til på begge sider af væggen.
Hvis du ikke gør det, får du nogle rum med ringe lydisolering imellem, da troldtekten jo er meget åben, og vi tillade al lyd at passere.

Ja jeg tænker også lyd bliver et problem hvis der bare laves op til TT

Mvh Troels
Tusind tak for jeres hurtige svar. Jeg piller nogle plader ned og får banket nogle lægte op på tværs👍

ev elmand skrev den 16-02-2021 21:56:16

Ok det med barn i næste uge kan vi ikke lave om på. Den planlægning er forpasset  
Forskalling til troldtek ligger typisk på længde retningen i samlingen. Hvis væggen skal gå den vej og midt på en plade er der ikke noget at gøre det fast i.

Jeg synes godt nok det er en noget usmart metode med at der skal sættes skillerum op efterfølgende. Der skal vel også stikkontakter i m.m. ellers bliver det svært at overholde antal som der er regler for. 

Det er mega dårlig planlægning 😂

Jeg er enig i det er usmart - tænker det er en ren besparelses manøvre for boligselskabet.
Heldigvis har de i forvejen sat det antal stik
kontakter op som det kræves så det er ikke et krav vi installerer dem. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis