Effektiv måde at få gammel tapet ned?

Godaften Allesammen, Er her nogle, som har er godt tip til effektiv måde at få tapet med? Er det en tapetstripper eller at opløse limen fra tapetet? Håber på et godt råd.
Bh. JT3100
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En tapet afdamper, den kan du leje i byggemarkederne.

 

Jeg bruger tapet stripper til at rive overfladen op så der bliver åben ind til papirlaget. Så bruger jeg tapet løsner, ( eller blander godt med opvaskemiddel i almindeligt vand ) Det smøres på væggen med en almindelig fejekost. Væggen skal holdes våd, derfor smøres flere gange i timen. Efter 1/2 - 1/ time er tapet normalt nem at tage ned med en spartel. Husk fortsat at holde væggen vås hvis der sidder noget tilbage. 
Men tapetafdamper kan også bruges, men jeg synes det tager for lilel et stykke ad gangen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Eller køb en billig model, fås fra ca. 250 kr.
Så har du den til næste projekt.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Fik et råd fra en maler da vi skulle fjerne det, skær striber i tapet, og så smør et tykt lag skyllemiddel på (bare det billigste) og det virket overraskende godt, vi lejet en tapet afdamper men var ikke imponeret 
Til savsmulds tapet brugte jeg først en spartel til at fjerne det tykke lag med maling. Derefter vand med opvaskemiddel i en forstøver, og fugte væggen med, så gik det nemt med en tapet stripper :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har brugt en sprayflaske, med vand og brun sæbe. Så har jeg sprøjtet væggen over nogle gange om dagen og efter et par dage, er det næsten faldet af, af sig selv. Det er ikke nogen hurtig løsning, men hvis man ved man skal i gang senere, kan det bruges

 

Tyk grød af brun sæbe, pakket ind i plastfolie. Kan strippet dagen efter.
Skru ølkapsler på et gammelt pudesbræt. De skarpe kanter ridser tapetet så vandet kan opløse limen. Påfør varmt vand med en hvidtekost - så går det ret hurtigt med at få opløst limen der holder tapetet.

P.S. Virker kun på papirtapet og celluloseklister. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også