Programering af BAXI WGB

Halløj derude. Håber der er en BAXI-haj et sted. For den her nød er svær at knække.
Jeg har en varmeinstallation hvor en Nibe luft/vand varmepumpe sørger for varmt vand og opvarmning. I de meget kolde måneder kalder varmepumpen på tilskudsvarme fra et gasfyr. Gasfyret er tilsluttet fint til varmepumpe, såvel VVS som elektrisk. Problemet er at BAXI-kedlen ikke er "programmeret" korrekt. Min lokale gasmand kan ikke finde ud af det, og HS-Tarm vil ikke hjælpe, og beder mig kontakte en installatør.  Kedlen skal tænde, og køre op til 65c - men kun når varmepumpen kalder på varme. Den elektriske tilslutning sidder på H1 i gasfyret. Jeg har forsøgt at programmere den i 5950 til varmegiverspæring uden held. Egentlig skal den blot fungere som opvarmning af en varmtvandsbeholder når H1 sluttes, og ellers gå i dvale. Anyone?

Kedlens manual https://mitbaxi.dk/Media/Varedokumenter/Installationshåndbog_WGB-K_15_C.pdf

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det måske fordi du gør det for indviklet. Jeg vil mene at det vil fungere hvis der sættes strøm til gasfyr, og at varmepumpens kontaktsæt sættes på som en stuetermostat. Altså på RT1 Og så stilles fyret på 65 grader.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for indspark. Ja, måske har de ret. Jeg gør det måske mere kompliceret end det i virkeligheden er. Jeg vil prøve dit forslag. Jeg synes også at Baxi’en er svær at få til at køre med en fast temperatur, i det her tilfælde 65c Man kan sætte en “komforttemperatur” men det fungerer ikke rigtigt i en kort varmekreds som i denne installation. Hvis man sætter den i manuel drift, hvor man kan sætte en fast temperatur, så ignorerer den input fra kontaktsætene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis