Puds af murstensvæg

Hej
Jeg har overtaget et gammelt butikslokale og i denne sammenhæng skal jeg have puds af en murstensvæg, så murstenene kommer til at stå råt. Jeg tænker at bruge en hammer og så en form for slibemaskine men hvilken slibemaskine bør jeg bruge?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En murerhammer fra jemogfix til 69kr eller hvis økonomien er til det en borer mejsel(en stor boremaskine) med en bred sds mejsel på. Boremejselen skal have variabelt tryk så du selv kan styre hvor meget knald der er på ellers kan du ende med at hakke stenen tykker. 
Nej, ikke i første omgang - hvis du sliber det væk vil det efterlade mærker i de sten du gerne vil bevare, ved at slå det ned fra siden med en bred spademejsel på borehammeren vil pudsen gradvis blive vibreret løs og (som hovedregel) slippe stenene i flager.

Hvis væggen derimod er blevet svummet med et bindemiddel for at få pudsen til at hæfte bedre (inden den blev pudset - eg fliseklæb) så er det op ad bakke at få det af og stadig have en pæn flade på stenene bagefter, men det ser det ikke ud til ud fra dine billeder.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis det er det man kalder New Yorker væg du ønsker så skal det bare hugges af. En håndfladmejsel kan også være godt.
Hvis det er kalkmørtel alene kan du vaske med LIP fliserens alene der hvor de værste kalkpletter er. Du kan bruge plast skuresvamp men det kræver meget arbejde. Men råheden / skønheden ligger netop i de uperfekte sten og fuger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis